Karol Radziszewski zaprojektował kolekcjonerską butelkę dla Coca-Coli

Znany polski malarz Karol Radziszewski nawiązał współpracę z firmą Coca-Cola, czego efektem jest limitowana kolekcja butelek pod tytułem „Konstelacje".

Aktualizacja: 28.06.2019 13:59 Publikacja: 28.06.2019 13:52

Karol Radziszewski zaprojektował kolekcjonerską butelkę dla Coca-Coli

Foto: materiały prasowe

ala

Wyjątkowe butelki powstały w ramach światowej kampanii Coca-Coli „Razem smakuje lepiej", która pokazuje, że mimo wielu różnic, jakie dzielą ludzi na co dzień, wciąż potrafimy usiąść przy jednym stole i łączyć się przy wspólnym posiłku.

Bezpośrednim zaczątkiem współpracy artysty z firmą było wydarzenie „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje”, zorganizowane 24 czerwca na Placu Defilad w Warszawie. Kilkaset osób zebrało się wtedy przy wspólnym stole, rozmawiając o transformacji Polski po 1989 roku i słuchając opowieści o potrawach minionych 30 lat dziennikarki Basi Stareckiej. Tegoroczne wydarzenie sponsorowała Coca-Cola i wziął w niej udział między innymi Karol Radziszewski.

Czytaj także:  „Stranger Things" Netfliksa pozwoli Coca-Coli ożywić niewypał z lat 80-tych? 

To właśnie wtedy narodził się pomysł na stworzenie limitowanej wersji butelki Coca-Coli zatytułowana „Konstelacje". Widniejące na etykietce dzieło przedstawia ludzi łączących się w galaktyce mimo odległości. 

- Wierzę, że ludzie mogą się połączyć, chociaż nieraz wymaga to nie lada gimnastyki, a czasem figur prawie niemożliwych. Czasem dzieli nas kosmiczna odległość, ale przy pewnym wysiłku możemy razem stworzyć konstelację ponad podziałami. Nawet jeśli na chwilę - powiedział Karol Radziszewski o projekcie. 

Karol Radziszewski jest malarzem, performerem, publicystą, autorem instalacji, fotografii i filmów wideo. Został wyróżniony Paszportem „Polityki” w kategorii sztuki wizualne za 2009 rok. Jego dzieła znalazły się na wielu wystawach w kraju, jak i za granicą, w tym w New Museum w Nowym Jorku. Radziszewski jest także założycielem i redaktorem naczelnym magazynu artystycznego DIK Fagazine, poświęconego tematyce LGBTQ. 

Wyjątkowe butelki powstały w ramach światowej kampanii Coca-Coli „Razem smakuje lepiej", która pokazuje, że mimo wielu różnic, jakie dzielą ludzi na co dzień, wciąż potrafimy usiąść przy jednym stole i łączyć się przy wspólnym posiłku.

Bezpośrednim zaczątkiem współpracy artysty z firmą było wydarzenie „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje”, zorganizowane 24 czerwca na Placu Defilad w Warszawie. Kilkaset osób zebrało się wtedy przy wspólnym stole, rozmawiając o transformacji Polski po 1989 roku i słuchając opowieści o potrawach minionych 30 lat dziennikarki Basi Stareckiej. Tegoroczne wydarzenie sponsorowała Coca-Cola i wziął w niej udział między innymi Karol Radziszewski.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Przemysł spożywczy
Co czwarta „małpka” znika z półki do południa. Jak wygląda sprzedaż wódek w małych butelkach
Przemysł spożywczy
Dobre wiadomości dla kawoszy. Komisja Europejska chce odroczyć ważną dyrektywę
Przemysł spożywczy
Piwo i wino coraz częściej bez procentów. Eksperci: To nie chwilowa moda
Przemysł spożywczy
Alkotubki zmienią przepisy. Dziś nie ma się do czego przyczepić?