Reklama

Stopnie i oceny nie sprzyjają nauce w szkole - uważa RPD

7 stycznia 2015 r. Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP Piotra Baucia, w sprawie bieżącego oceniania w klasach I-III szkoły podstawowej.

Publikacja: 08.01.2015 14:40

Stopnie i oceny nie sprzyjają nauce w szkole - uważa RPD

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Rzecznik wyraził swoje poparcie dla stanowiska, prezentowanego w tej kwestii przez koalicję osób i instytucji w sprawie nowelizacji ustawy o systemie oświaty „Dziecko bez stopni".

- Zgodnie z §3 ust. 3 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.)ocenianie bieżące z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych jest dokonywane według skali i w formach przyjętych w danej szkole – wyjaśnia rzecznik.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Reklama
Reklama