Reklama

Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści

Jeśli nic się w sprawie adblocków nie zmieni, z sieci zniknie wiele treści, a tego chyba nikt nie chce – ostrzega Ben Barokas, szef firmy Sourcepoint, która współpracuje z wydawcami nad rozwiązaniami zwalczającymi użycia blokad reklam w sieci.

Publikacja: 29.03.2016 21:00

Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak to się stało, że tak postępowa branża mediowa, zaawansowana w technologiach cyfrowych zamiotła problem adblocków pod dywan i że ich popularność urosła aż tak. Kiedy adblocki zaczęły istnieć?

Ben Barokas: Wszystko zaczęło się ok. 8-10 lat temu wraz z narodzinami społeczności promujących tzw. otwarte źrodła informacji. A wydawcy, mający wiele innych priorytetów, dopóki skala  blokowania reklam była wciąż niska, postanowili na nie nie reagować. Dotychczas problem nie był palący na tyle, by angażować w walkę z nim znaczące środki finansowe. Dziś, kiedy w przypadku witryn związanych z technologiami czy grami, aż 30-50 proc. przychodów z reklam znika z powodu adblocków, jest to już problem wymagający natychmiastowych działań i ma inną wagę.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama