Reklama

Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści

Jeśli nic się w sprawie adblocków nie zmieni, z sieci zniknie wiele treści, a tego chyba nikt nie chce – ostrzega Ben Barokas, szef firmy Sourcepoint, która współpracuje z wydawcami nad rozwiązaniami zwalczającymi użycia blokad reklam w sieci.

Publikacja: 29.03.2016 21:00

Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak to się stało, że tak postępowa branża mediowa, zaawansowana w technologiach cyfrowych zamiotła problem adblocków pod dywan i że ich popularność urosła aż tak. Kiedy adblocki zaczęły istnieć?

Ben Barokas: Wszystko zaczęło się ok. 8-10 lat temu wraz z narodzinami społeczności promujących tzw. otwarte źrodła informacji. A wydawcy, mający wiele innych priorytetów, dopóki skala  blokowania reklam była wciąż niska, postanowili na nie nie reagować. Dotychczas problem nie był palący na tyle, by angażować w walkę z nim znaczące środki finansowe. Dziś, kiedy w przypadku witryn związanych z technologiami czy grami, aż 30-50 proc. przychodów z reklam znika z powodu adblocków, jest to już problem wymagający natychmiastowych działań i ma inną wagę.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Reklama
Reklama