Karty dla budujących i remontujących

Kupno domu czy mieszkania pociąga duże wydatki na jego remont czy wyposażenie. Dlatego osoby inwestujące w nieruchomości są atrakcyjną grupą docelową dla banków wydających karty kredytowe.

Publikacja: 15.09.2008 07:59

Karty dla budujących i remontujących

Foto: Rzeczpospolita

Kolejną instytucją, która chce powalczyć o ten segment rynku, jest MultiBank.Bank rozpoczął sprzedaż co-brandowej karty kredytowej Visa wydawanej wspólnie z Muratorem. Wabikiem na klientów ma być przede wszystkim pakiet zniżek wynegocjowanych dla posiadaczy tej karty w sklepach z wyposażeniem wnętrz.

Rabaty wynoszą od 5 do 15 procent, a oferują je m.in. sklepy Komfort, Duka, Sokółka i Swarzędz. Jak deklaruje Mateusz Żelechowski, rzecznik prasowy banku, lista partnerów będzie się stopniowo wydłużać. Nie należy się jednak na niej spodziewać np. marketów budowlanych, bo bank chce pozyskiwać przede wszystkim producentów i sprzedawców artykułów wyposażenia wnętrz z wyższej półki.

Karta MultiBanku jest wydawana bezpłatnie. Używając jej regularnie, można zapracować na zwolnienie z opłaty za kolejne lata. Wymagane minimum to dziesięć transakcji miesięcznie niezależnie od sumy lub przynajmniej 1000 zł miesięcznie wydawane kartą w sklepach. Standardowe oprocentowanie kredytu wynosi 19,9 proc., jest więc zbliżone do stawek obowiązujących w innych bankach. W promocji przez pierwszy rok oprocentowanie może być obniżone do 9,9 proc.

Kartę kredytową skierowaną do osób wyposażających lub remontujących mieszkanie ma także PKO BP. Detaliczny gigant zdecydował się jednak na inny model dystrybucji. Karta Własny Kąt nie jest odrębnym produktem, tylko dodatkiem oferowanym w pakiecie z kredytem hipotecznym. Podobnie jak w MultiBanku najważniejszą korzyścią z posiadania karty są zniżki w sklepach często odwiedzanych przez osoby wyposażające mieszkanie. Oferta jest jednak mniej atrakcyjna niż kilka lat temu. Z listy partnerów udzielających rabatów zniknęły m.in. sklepy Forte oraz hipermarkety budowlane Leroy Merlin (w tej ostatniej sieci posiadacz karty mógł skorzystać tylko z jednorazowego kuponu rabatowego). Obecnie najbardziej znanym partnerem banku jest sieć RTV Euro AGD.

Do tej samej grupy klientów kierowane są karty kredytowe firmowane przez poszczególne sieci sklepów: Castorama (karta obsługiwana przez Lukas Bank), OBI (Cetelem Bank), Praktiker, Polskie Składy Budowlane (obie Sygma Bank), Leroy Merlin (Accord) oraz IKEA (HSBC). Wszystkie te produkty mają wiele wspólnych cech. O karty można się starać jedynie w tych sklepach. Wszystkie mają znak akceptacji Visa lub MasterCard – a to oznacza, że można ich używać we wszystkich placówkach akceptujących płatności bezgotówkowe.

Niestety, karty mają też wspólną wadę – żadna nie zapewnia stałych zniżek w macierzystej sieci sklepów. Korzyści oferowane posiadaczom tych kart to przede wszystkim promocyjne ceny na wybrane towary oraz wiele możliwości zamiany droższego kredytu w karcie na tańszy ratalny. Zdarza się też, że podczas promocji taki kredyt jest nieoprocentowany.

Kolejną instytucją, która chce powalczyć o ten segment rynku, jest MultiBank.Bank rozpoczął sprzedaż co-brandowej karty kredytowej Visa wydawanej wspólnie z Muratorem. Wabikiem na klientów ma być przede wszystkim pakiet zniżek wynegocjowanych dla posiadaczy tej karty w sklepach z wyposażeniem wnętrz.

Rabaty wynoszą od 5 do 15 procent, a oferują je m.in. sklepy Komfort, Duka, Sokółka i Swarzędz. Jak deklaruje Mateusz Żelechowski, rzecznik prasowy banku, lista partnerów będzie się stopniowo wydłużać. Nie należy się jednak na niej spodziewać np. marketów budowlanych, bo bank chce pozyskiwać przede wszystkim producentów i sprzedawców artykułów wyposażenia wnętrz z wyższej półki.

Nieruchomości
Nowe Promenady na Kleczkowie po raz drugi
Nieruchomości
Dopłaty do mieszkań. Zdrożeją starsze lokale?
Nieruchomości
MIPIM, czyli platforma rozwoju branży nieruchomości
Nieruchomości
900 nowych mieszkań na wynajem we Wrocławiu
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Nieruchomości
Magazyny. City Park Warsaw jeszcze urośnie
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”