Mimo to zysk brutto obu spółek firmy w Polsce wzrósł aż o 94 proc. i wyniósł 33,5 mln zł po czterech kwartałach 2014 roku.
Uniqa zaznaczyła w komunikacie o wynikach, że sprzedaż w najbardziej rentownych liniach produktowych zwiększyła spółka majątkowa firmy, co poprawiło wynik finansowy. Zysk brutto wyniósł 28,607 mln zł (I-XII 2013: 14,874 mln zł), a wynik finansowy netto 21,624 mln zł (I-XII 2013: 9,227 mln zł).
Andrzej Jarczyk, prezes Uniqa Polska zaznaczył w informacji o wynikach, że zysk spółki majątkowej był 2-krotnie wyższy niż rok wcześniej i osiągnął najwyższą wartość w historii. Jak dodał, oprócz wzrostu w najbardziej rentownych produktach, do poprawy wyniku przyczyniła się zmiana struktury portfela oraz racjonalna polityka cenowa. Nie bez znaczenia było również aktywne zarządzanie kosztami przy spadku przypisu składki. Łączny poziom kosztów akwizycji i administracji był w roku 2014 o 5,9 proc. niższy niż rok wcześnie. Pomimo rekordowo niskiego poziomu stóp procentowych spółka zwiększyła w 2014 roku przychody z działalności lokacyjnej.
Uniqa TU zebrała 1077,846 mln zł składki przypisanej brutto (I-XII 2013: 1117,820 mln zł). Zanotowała spadek składki na poziomie 3,6 proc., który wynikał głównie ze spadku składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Przypis z ubezpieczeń komunikacyjnych zmniejszył się bowiem o 10 proc. Dla porównania - w ubezpieczeniach majątkowych, z wyłączeniem ubezpieczeń komunikacyjnych spółka zanotowała wzrost o 3,2 proc. Niższa składka z ubezpieczeń komunikacyjnych to efekt konserwatywnej polityki cenowej i oceny ryzyka. Dzięki regularnej optymalizacji taryf oraz eliminacji z portfela ryzyk o najwyższej szkodowości poprawił się wynik finansowy w ubezpieczeniach komunikacyjnych, co miało istotne znaczenie dla poprawy wyniku w skali całej spółki.
Jarczyk wyjaśnił, że w ubezpieczeniach komunikacyjnych rok 2014 był rokiem trudnym. Wojna cenowa na rynku doprowadziła – jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego - do zmniejszenia rynku w OC o 4,65 proc., a w AC o 1,17 proc. Strategia firmy zakładała nie uczestniczenie w wojnie cenowej i koncentrację na poprawie atrakcyjności oferty ubezpieczeń komunikacyjnych. - Uruchomiliśmy moduł Komunikacja 2.0 w Portalu Obsługi Sprzedaży, który umożliwia wyliczenie składki na podstawie dwóch danych - zaznaczył Jarczyk. - Wdrożyliśmy innowacyjne ubezpieczenie kosztów rehabilitacji dla osób poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych, uatrakcyjniliśmy warunki ubezpieczeń assistance i NW oferowanych jako uzupełnienie oferty komunikacyjnej. Wprowadziliśmy opcję ochrony zniżek w ubezpieczeniu Auto Casco – wylicza szef Uniqa w Polsce.