Reklama

UOKiK odpowiada na apel ministry Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz. Nie prześwietli deweloperów

Urząd nie widzi podstaw do wszczynania postępowania w sprawie cen mieszkań i deweloperskich marż.

Publikacja: 26.11.2024 11:23

UOKiK nie widzi podstaw do interwencji na rynku mieszkaniowym

UOKiK nie widzi podstaw do interwencji na rynku mieszkaniowym

Foto: Mat. prasowe

W nawiązaniu do poniedziałkowego apelu ministry funduszy, Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz o zbadanie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzrostu marż deweloperów, urząd podał w PAP Biznes, że nie ma podstaw do wszczęcia postępowania antymonopolowego.

UOKiK przypomniał, że może interweniować na rynku w dwóch przypadkach: jeżeli ceny są wynikiem porozumienia firm lub nadużywania dominującej pozycji przez pojedynczy podmiot. UOKiK zaznaczył, że polski rynek deweloperski jest tak rozdrobniony, że nie podstaw by uznać, że mogłoby istnieć na tyle szerokie niedozwolone porozumienie spółek. Nie ma też gracza z dominującą pozycją.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nieruchomości
Luksusowy hotel Roberta De Niro w Krakowie. Legendarny aktor na placu budowy Nobu
Nieruchomości
Robert De Niro w Warszawie. Pięciolecie hotelu Nobu, będą kolejne inwestycje
Nieruchomości
Więcej chętnych na mieszkania z drugiej ręki. Są podwyżki
Nieruchomości
W październiku kolejna wysoka fala popytu na kredyty mieszkaniowe. Co intryguje?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Nieruchomości
Deweloperskie partnerstwo. Czym i po co wymieniają się firmy
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama