Reklama

Idą ciężkie czasy dla sprzedawców

Publikacja: 16.02.2010 00:03

Idą ciężkie czasy dla sprzedawców

Foto: rp.pl, Anna Ogonowska-Rejer a.o.r. Anna Ogonowska-Rejer

>> W styczniu podobnie jak w grudniu spadł popyt na materiały wykończeniowe. Sprzedaż była o około20-25 proc. niższa niż w grudniu 2009 roku.

>> Spadające ceny materiałów oraz akcje promocyjne trwające w sklepach, nie wpłynęły na wzrost popytu.

>> W stosunku do grudnia o 1 proc. spadły średnie ceny farb i lakierów oraz tapet.

>> Od kilku miesięcy nieznacznie wzrasta cena cementu i wapna – o ok. 0,3 proc. w porównaniu do grudnia ubiegłego roku.

>> W związku z tym, że w ubiegłym roku wydano dużo mniej pozwoleń na budowę, można się spodziewać słabej koniunktury dla sklepów zajmujących się sprzedaż materiałów wykończeniowych.

Reklama
Reklama

>> Analitycy przewidują nasilenie wojny cenowej, także pomiędzy firmami sieciowymi. Problemy mogą mieć hurtownie budowlane, które będą sprzedawać na kredyt, bez jakichkolwiek zabezpieczeń, pod bardzo niedowartościowane projekty inwestycyjne.

>> W styczniu podobnie jak w grudniu spadł popyt na materiały wykończeniowe. Sprzedaż była o około20-25 proc. niższa niż w grudniu 2009 roku.

>> Spadające ceny materiałów oraz akcje promocyjne trwające w sklepach, nie wpłynęły na wzrost popytu.

Reklama
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Nieruchomości
Skycity Gdynia z widokiem na morze, las i miasto
Nieruchomości
Czy mieszkanie na wynajem da jeszcze zarobić
Nieruchomości
Fabryka Park Katowice z nowym właścicielem. Czy obiekt jeszcze urośnie?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama