Reklama

Ile zapłacimy za materiały wykończeniowe

Publikacja: 08.06.2009 02:10

Ile zapłacimy za materiały wykończeniowe

Foto: Rzeczpospolita

• W maju, mimo że na dobre rozpoczął się sezon budowlano-remontowy, tylko nieznacznie w stosunku do kwietnia wzrosło zainteresowanie materiałami wykończeniowymi.

• Ceny materiałów wykończeniowych, z nielicznymi wyjątkami produktów importowanych, są na bardzo niskich poziomach w stosunku do notowań w latach poprzednich. Analitycy wykluczają więc dalsze spadki cen.

• W maju, w porównaniu z kwietniem, ceny materiałów wykończeniowych pozostały takie same.

• Cena paneli podłogowych rok do roku spadła o około 10 – 12 proc.

• Za płytki ceramiczne, wyposażenie łazienki i kuchni trzeba zapłacić o 5 – 10 proc. mniej niż w 2008 roku.

Reklama
Reklama

• Tańsze o 3 – 10 proc. są także farby, lakiery i tapety.

• Ceny bram i ogrodzeń także spadły o 10 – 15 proc.

• Drożej niż w ubiegłym roku kosztuje stolarka okienna – wzrost o około 2 – 5 proc.

– Niewiele się wydarzyło na rynku budowlanym w ciągu ostatniego miesiąca. Ostatni okres to prawdziwa stagnacja. Nie ma żadnego ruchu cen. Brakuje także jakichkolwiek zapowiedzi podwyżek. Panuje wyczekiwanie, w którą stronę pójdą liderzy rynkowi – mówi Arkadiusz Ćmiłowski, dyrektor Działu Zakupów w Składach Budowlanych VOX.

• W maju, mimo że na dobre rozpoczął się sezon budowlano-remontowy, tylko nieznacznie w stosunku do kwietnia wzrosło zainteresowanie materiałami wykończeniowymi.

• Ceny materiałów wykończeniowych, z nielicznymi wyjątkami produktów importowanych, są na bardzo niskich poziomach w stosunku do notowań w latach poprzednich. Analitycy wykluczają więc dalsze spadki cen.

Reklama
Nieruchomości
Echo Investment sprzedało centrum handlowe Libero za 103 mln euro
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
BPI Real Estate Poland kupuje biurowiec w Warszawie. Mogą tu powstać mieszkania
Nieruchomości
Jak się zmieniają nastroje na rynku mieszkań? Kto odpowiada za patodeweloperkę?
Nieruchomości
Sieć parków handlowych Vendo w Polsce sprzedana za 1,3 mld zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Klienci liczą, porównują, negocjują. „Nie można bawić się cenami”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama