90 procent e-maili to śmiecie

Tylko jeden na dziesięć listów elektronicznych nie jest wysyłany w celach reklamowych – wynika z raportu firmy Symantec

Publikacja: 28.05.2009 05:28

Elektroniczny spam to najtańsza z form reklamy. Dlatego spamerzy rozsyłają co dzień po kilkaset milionów e-maili. Koszty są minimalne, a przy takiej skali procederu efekt jest niemal pewny.

[wyimek]70 mld dol. strat ponoszą co roku amerykańskie firmy z powodu spamu[/wyimek]Symantec, producent oprogramowania zabezpieczającego komputery, podał w ostatnim raporcie, że już 90,4 proc. wszystkich e-maili w Internecie to spam. Codziennie wysyłanych jest 100 mld tego typu wiadomości.

Aktywność spamerów jest różna w różnych częściach świata. Mieszkańcy Azji najwięcej niechcianych przesyłek odbierają wcześnie rano, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych między 9 a 10 rano. Europejczycy, niestety, przez cały dzień. Większość niechcianych wiadomości (ponad 15 proc.) pochodzi z USA.

W ostatnich miesiącach spamerzy rozsyłają najwięcej informacji reklamujących środki na potencję oraz inne farmaceutyki, a także oferty pożyczek. Część z nich to zwykła reklama handlowców, ale niektóre są próbami oszustwa. Oddzielną kategorię stanowią e-maile, których podstawowym celem jest próba wyłudzenia prywatnych danych odbiorcy albo zainfekowania jego komputera szkodliwym oprogramowaniem.

Wprowadzenie wirusa może być pierwszym krokiem do wykorzystania komputera w spamerskim procederze. Spamerzy bez wiedzy użytkownika opanowują komputer i wykorzystują go do rozsyłania niezamawianych przesyłek.

Spam jest realnym problemem, którego koszty szacowane są na 750 – 800 dolarów rocznie na jednego pracownika amerykańskiej korporacji (wlicza się w to czas usuwania spamu, obciążenie serwerów pocztowych i łączy transmisji danych). Na wirusie i spamie zarabiają też producenci oprogramowania zabezpieczającego, inkasując co roku 8 mld euro od wystraszonych internautów.

Elektroniczny spam to najtańsza z form reklamy. Dlatego spamerzy rozsyłają co dzień po kilkaset milionów e-maili. Koszty są minimalne, a przy takiej skali procederu efekt jest niemal pewny.

[wyimek]70 mld dol. strat ponoszą co roku amerykańskie firmy z powodu spamu[/wyimek]Symantec, producent oprogramowania zabezpieczającego komputery, podał w ostatnim raporcie, że już 90,4 proc. wszystkich e-maili w Internecie to spam. Codziennie wysyłanych jest 100 mld tego typu wiadomości.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie