Reklama

Wyszukiwarka Microsoftu pozostaje w tyle za Google

Wyszukiwarka internetowa Microsoftu nie jest zagrożeniem dla Google’a – wynika z pierwszych danych

Publikacja: 17.07.2009 06:39

Według firmy badawczej ComScore na wyszukiwarkę Microsoftu przypadło w czerwcu 8,4 proc. zapytań, jakie internauci zadali wyszukiwarkom internetowym w USA. To tylko 0,4 proc. więcej niż w maju, przed premierą Bing (3 czerwca), kiedy działała stara wyszukiwarka Microsoftu: Windows Live Search.

Liderem na rynku wyszukiwania pozostaje Google, na którego przypada w USA 64 proc. zapytań. Jak wynika z wyliczeń firmy Net Appli-cations, dystans między gigantami jest jeszcze większy na światowym rynku: Bing ma 5,31 proc., Google – 81,2 proc.

Z danych ComScore wynika, że zamiast konkurować z Google’em, Bing odebrała niewielką ilość użytkowników niszowym wyszukiwarkom, używanym praktycznie tylko w USA – Yahoo! Search i Ask.com. Oznacza to, że kilkaset milionów dolarów, jakie zainwestowano w Bing i kampanię reklamową (Microsoft nie podaje nakładów), na razie nie przyniosły efektów.

[wyimek]O 0,4 proc. wzrósł udział Microsoftu w rynku wyszukiwania w USA po czerwcowej premierze Bing[/wyimek]

To nie koniec złych wieści. Według sondażu przeprowadzonego przez analityka banku JP Morgan Imrana Khana ponad 62 proc. internautów nie ma powodu, by zmieniać ulubioną wyszukiwarkę, bo nie dostrzega w niej żadnych wad. Co więcej, aż 98 proc. z nich (próba wyniosła 750 osób) nie zamierza przesiadać się z Google’a na Bing.

Reklama
Reklama

Pomimo to Steve Ballmer, prezes Microsoftu, podtrzymał zapowiedzi, że Microsoft w najbliższych latach będzie inwestować w Bing pomiędzy 5 a 10 proc. rocznego zysku operacyjnego, czyli 1 – 2 mld dol. rocznie.

Według firmy badawczej ComScore na wyszukiwarkę Microsoftu przypadło w czerwcu 8,4 proc. zapytań, jakie internauci zadali wyszukiwarkom internetowym w USA. To tylko 0,4 proc. więcej niż w maju, przed premierą Bing (3 czerwca), kiedy działała stara wyszukiwarka Microsoftu: Windows Live Search.

Liderem na rynku wyszukiwania pozostaje Google, na którego przypada w USA 64 proc. zapytań. Jak wynika z wyliczeń firmy Net Appli-cations, dystans między gigantami jest jeszcze większy na światowym rynku: Bing ma 5,31 proc., Google – 81,2 proc.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama