Rosyjska odpowiedź na nowe sankcje: blokada mediów z Unii, w tym z Polski

Kreml pozbawił swoich poddanych dostępu do 81 unijnych mediów. Zablokowane na terenie Rosji zostały strony m.in. Politico, Agence France-Presse (AFP), Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, fiński Yle, hiszpański El País, EUobserver, litewski LRT. Z Polska blokada objęła m.in. telewizję Bielsat.

Publikacja: 25.06.2024 18:36

Kreml pozbawił swoich poddanych dostępu do 81 unijnych mediów

Kreml pozbawił swoich poddanych dostępu do 81 unijnych mediów

Foto: AdobeStock

W Rosji w odpowiedzi na zakaz nadawania na terenie Wspólnoty rosyjskich mediów: agencji RIA Nowosti, gazety Izwiestia i Rossijskaja Gazeta zostały zablokowane 81 unijnych mediów. Listę publikuje rosyjski MSZ. Zakaz unijny i rosyjski wchodzą w życie dziś - 25 czerwca.

„W przypadku zniesienia ograniczeń nałożonych na rosyjskie media strona rosyjska ponownie rozważy swoją decyzję w stosunku do wspomnianych operatorów medialnych” – głosi komunikat Kremla.

Czytaj więcej

14 pakiet już bije w Rosję: Finlandia zerwała z rosyjskim LNG

Na liście znalazły się:

Austria

1. Państwowa spółka telewizyjno-radiowa „ORF” (orf.at);

2. Holding medialny „Osterreich” (oe24.at);

Belgia

3. Magazyn „Le Vif” (levif.be);

4. Magazyn Knack (knack.be);

Bułgaria

5. Portal informacyjny „Mediapool” (Mediapool.bg);

6. Gazeta „24 godziny” (24chasa.bg);

Węgry

7. Internetowy portal informacyjny 444.hu;

Niemcy

8. Magazyn „Der Spiegel” (spiegel.de);

9. Gazeta „Die Zeit” (zeit.de);

10. Gazeta „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (faz.net);

Grecja

11. JSC „Greckie Radio i Telewizja” EPT (ert.gr, ertnews.gr);

12. Holding medialny „Skai” (skai.gr);

13. Kanał telewizyjny „Mega” (Megatv.com);

14. Gazeta „Proto Thema” (protothema.gr);

Dania

15. Gazeta codzienna „Berlingske” (berlingske.dk);

16. Publikacja „Informacja” (information.dk);

Irlandia

17. Nadawca krajowy RTE (rte.ie);

18. Gazeta Irish Times (irishtimes.com);

19. Gazeta Irish Independent (independent.ie);

Hiszpania

20. Gazeta „El Mundo” (elmundo.es);

21. Gazeta „El Pais” (elpais.com);

22. Agencja informacyjna „EFE” (efe.com);

23. Telewizja państwowa Hiszpanii „Televisión Española” (rtve.es);

Włochy

24. Krajowy kanał telewizyjny „LA7” (la7.it);

25. Gazeta „La Stampa” (lastampa.it);

26. Gazeta „La Repubblica” (repubblica.it);

27. Firma telewizyjna „RAI” (rai.it, Rainews.it);

Cypr

28. Gazeta „Politis” (politis.com.cy);

29. Elektroniczny portal informacyjny „Cyprus Times” (cyprustimes.com);

30. Gazeta „Cyprus Mail” (cyprus-mail.com);

Łotwa

31. Kanał telewizyjny „Telewizja Łotewska” i Łotewskie Radio 4 (lsm.lv);

32. Portal internetowy apollo.lv;

33. Internetowy kanał telewizyjny tvnet.lv;

34. Publikacja „Diena” (diena.lv);

Litwa

35. Portal internetowy „LRT” (lrt.lt);

36. Portal internetowy „15min.lt” (15min.lt);

37. Portal internetowy „lrytas.lt” (lrytas.lt);

Malta

38. Centralny kanał telewizji państwowej „Telewizja Malta” TVM (tvmnews.mt);

39. Gazeta „Times of Malta” (timesofmalta.com);

40. Gazeta Malta Independent (independent.com.mt);

41. Gazeta „Malta Dziś” (maltatoday.com.mt);

Holandia

42. Spółka telewizyjno-radiowa „Nos” (nos.nl);

43. Gazeta „Nrc” (nrc.nl);

44. Gazeta „Algemeen Dagblad” (ad.nl);

Polska

45. Kanał telewizyjny „Belsat” (belsat.eu, belsat.pl);

46. ​​​​Magazyn „Nowa Polska” (novayapolsha.eu, novayapolsha.com, novayapolsha.pl);

Portugalia

47. Kanał telewizyjny „RTP International” (rtp.pt);

48. Gazeta „Publico” (publico.pt);

49. Gazeta „Expresso” (expresso.pt);

50. Projekt informacyjno-analityczny „Observador” (observador.pt);

Rumunia

51. Kanał telewizyjny „Pro TV International” (stirileprotv.ro, protv.ro);

52. Kanał telewizyjny „Digi24” (digi24.ro);

53. Kanał telewizyjny „B1TV” (b1tv.ro);

Słowacja

54. Gazeta „MŚP” (sme.sk);

55. Publikacja internetowa „Dennik N” (dennikn.sk);

Słowenia

56. Publikacja internetowa „Nova24” (Nova24.si, Nova24tv.si);

57. Publikacja internetowa „Demokracija” (Demokracija.si, Demokracija.eu);

Finlandia

58. Gazeta „Ilta-Sanomat” (is.fi);

59. Gazeta „Iltalehti” (iltalehti.fi);

60. Gazeta „Helsingin Sanomat” (hs.fi);

61. Firma telewizyjno-radiowa „Yleisradio” (yle.fi);

Francja

62. Kanał telewizyjny „LCI” (tf1info.fr);

63. Gazeta Le Monde (lemonde.fr);

64. Gazeta La Croix (la-croix.com);

65. Gazeta „Wyzwolenie” (liberation.fr);

66. Magazyn Lexpress (lexpress.fr);

67. Firma radiowa „Radio France”

„(radiofrance.fr);

68. Agencja informacyjna „Agence France-Presse” (afp.com, afpforum.com);

69. Kanał telewizyjny „CNews” (cnews.fr);

70. Telewizja „Arte” (arte.tv);

Czech

71. Kanał telewizyjny „Ceska Televize” (ceskatelevize.cz);

72. Portal internetowy „Seznam Zpravy” (seznamzpravy.cz);

Szwecja

73. Firma telewizyjno-radiowa „SVT” (svt.se);

74. Przedsiębiorstwo radiowe Sveriges Radio (sverigesradio.se);

Estonia

75. Portal informacyjny propastop.org;

76. Krajowa Korporacja Nadawcza „ERR” (err.ee);

77. Zasób medialny „Delfi” (delfi.ee);

Media ogólnoeuropejskie

78. Agence Europe (agenceurope.eu);

79. Politico (www.politico.eu, www.politico.com);

80. Pakiet satelitarny „Pakiet satelitarny Swoboda” (rsf.org);

81. Publikacja internetowa „Euobserver” (Euobserver.com).

W Rosji w odpowiedzi na zakaz nadawania na terenie Wspólnoty rosyjskich mediów: agencji RIA Nowosti, gazety Izwiestia i Rossijskaja Gazeta zostały zablokowane 81 unijnych mediów. Listę publikuje rosyjski MSZ. Zakaz unijny i rosyjski wchodzą w życie dziś - 25 czerwca.

„W przypadku zniesienia ograniczeń nałożonych na rosyjskie media strona rosyjska ponownie rozważy swoją decyzję w stosunku do wspomnianych operatorów medialnych” – głosi komunikat Kremla.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Bruksela uznaje platformę porno za VLOP i… każe chronić nieletnich i ujawnić reklamy
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Media
Oferty naciągaczy zalewają Polskę. „Króluje” Facebook
Media
Satelitarna telewizja do lamusa? Tak radzą sobie największe platformy w Polsce
Media
Nadużycia w Biełsacie? TVP zawiadamia prokuraturę. Romaszewska: ubeckie metody
Media
Z big techami da się walczyć. Czy dojdzie do pozwów zbiorowych nad Wisłą?