Nadawcy zakończyli negocjacje z Emitelem

Między końcem października a początkiem grudnia ruszą w końcu cztery pierwsze cyfrowe stacje z nowego pakietu kanałów telewizji naziemnej.

Publikacja: 09.10.2016 20:33

Nadawcy zakończyli negocjacje z Emitelem

Foto: Bloomberg

Nadawcy czterech stacji z nowego pakietu kanałów naziemnej telewizji – WP, Nowa TV, Metro TV i Zoom TV – zakończyli przeciągające się negocjacje z przesyłającą sygnał spółką Emitel. O sfinalizowaniu rozmów z Emitelem poinformowała spółka Kino Polska TV, do której współnależy kanał Zoom TV.

Prywatni nadawcy negocjowali jednak warunki obecności ich stacji na tzw. multipleksie ósmym wspólnie i z informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że wszyscy zaakceptowali wynegocjowane warunki współpracy. – Jesteśmy na etapie finalizacji umowy z Emitelem – mówi Maria Skoczkowska, z biura PR Wirtualnej Polski Holding. Do zamknięcia całego procesu potrzebna jest jeszcze tylko akceptacja treści umów przez radę nadzorczą Emitela. Nadawcy są już jednak przekonani, że proces można uznać właściwie za sfinalizowany, choć wynegocjowanej z Emitelem kwoty nie podają.

Sporne stawki

Wydłużające się negocjacje dotyczyły właśnie stawek. Nadawcy chcieli, by były niższe niż te na innych multipleksach, bo MUX-8 będzie trudniejszy w odbiorze dla widzów (część z nich będzie musiała zainwestować w nowe anteny). Emitel bronił się z kolei, że musiał ponieść w związku z nim spore inwestycje na infrastrkturę.

Zawarte porozumienie oznacza, że nowe cyfrowe stacje naziemne rozpoczną wreszcie nadawanie. Jako pierwszy ma wystartować kanał spółki Cable Television Networks & Partners, współnależącej do operatorów telewizji kablowych i Kina Polska TV (ma przy nim programowo współpracować Grupa Onet). Początek nadawania przewidziano na koniec października (zbiegnie się z konferencją zrzeszającą członków Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, która odbędzie się od 24 do 27 października).

W pierwszych dniach listopada dołączy do niego Nova TV nadawana przez spółkę z Grupy ZPR Media, a na początku grudnia pakiet uzupełnią kanały Metro TV Agory i WP Wirtualnej Polski.

Startowi kanałów ma towarzyszyć zorganizowana przez nadawców wspólnie kampania promocyjna. Z informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że ruszy ona najwcześniej w połowie listopada, a może się zdarzyć, że nawet dopiero po Nowym Roku.

– My będziemy prowadzić także własną kampanię – zapowiada Leszek Kozioł, prezes spółki Eska TV.

Start bez TVP

Wielką niewiadomą pozostaje to, jakie kanały z Telewizji Polskiej uzupełnią nowy pakiet cyfrowych stacji. Publiczny nadawca, który czeka na razie na wybór nowego prezesa, ma w nowym pakiecie trzy miejsca (lub dwa, jeśli zdecyduje się nadawać jeden kanał w HD), ale na razie ani nie ma umowy z Emitelem, ani nawet nie ogłosił, co zamierza tam nadawać. Jacek Kurski, obecny prezes TVP, chciał nadawać tam TVP Sport, ale dopiero od lutego 2017 r.

Co będziemy oglądać

Cztery stacje, jakie prywatni nadawcy zaplanowali pod wskazówki Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dla nowego pakietu stacji naziemnych, to WP, Nowa TV, Metro TV i Zoom TV. Wszystkie mają mieć charakter uniwersalny, ale mają być sprofilowane w kierunku wybranej tematyki. Nova TV ma nadawać filmy, Zoom TV to kanał o tematyce lokalnej i samorządowej, który współtworzony będzie z materiałów lokalnych telewizji, Metro TV będzie stacją o charakterze lifestyle'owym, a WP ma być kanałem interaktywnym łączącym w sobie właściwości telewizji i internetu. Trzy dodatkowe stacje zaproponuje na multipleks ósmy TVP, ale to perspektywa przyszłego roku. Ze względu na charakterystykę techniczną nowego multipleksu na niektórych terenach w jego zasięgu do odbioru nowych kanałów potrzebne będzie dokupienie nowych anten.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie