Reklama

Kilka procent telefonów więcej

Rozmowa: Jan Kolimar, dyrektor generalny Nokia Poland

Publikacja: 06.05.2008 02:23

Kilka procent telefonów więcej

Foto: Rzeczpospolita

Rz: O ile wzrośnie w 2008 roku sprzedaż komórek w Polsce?

Jan Kolimar: Polska należy już do rynków rozwiniętych, które nie rosną tak szybko jak wschodzące. Spodziewamy się, że w bieżącym roku wartość sprzedaży telefonów komórkowych będzie o kilka procent wyższa niż w ubiegłym.

Jak wyglądają udziały Nokii w rynku komórek?

Na poziomie globalnym wynoszą 39 proc. W Polsce nasza pozycja od lat jest stabilna. Telefony to oczywiście ciągle dla nas najważniejszy segment, ale coraz istotniejsze stają się również nowe linie produktów i usług. Przede wszystkim rozwiązania nawigacyjne. Te urządzenia bardzo dobrze sprzedaje się również w Polsce. Coraz silniejszy nacisk kładziemy na inne serwisy mobilne: pocztę elektroniczną, muzykę i gry.

Na rynek wchodzą nowi operatorzy. Czy to już poważni partnerzy dla dostawców telefonów?

Reklama
Reklama

Oczywiście. To dla nas nowa rynkowa szansa. Wchodzą oni na rynek z nowymi pomysłami i koncepcjami biznesowymi, marketingowymi. Znacząca w Polsce jest również rola tzw. kanału sprzedaży detalicznej, czyli sieci handlowych, które sprzedają telefony bez usług operatorów. Można tutaj wymienić przede wszystkim sieci oferujące elektronikę użytkową i sklepy komputerowe.

Nokia połączyła trzy spółki zależne w Czechach, Polsce i na Słowacji. Po co?

Chodziło o bardziej efektywne wykorzystanie naszych zasobów, wiedzy i czasu specjalistów w całym tym regionie. Warszawa jest naturalnym centrum regionu z racji wielkości polskiego rynku telefonicznego.

Rz: O ile wzrośnie w 2008 roku sprzedaż komórek w Polsce?

Jan Kolimar: Polska należy już do rynków rozwiniętych, które nie rosną tak szybko jak wschodzące. Spodziewamy się, że w bieżącym roku wartość sprzedaży telefonów komórkowych będzie o kilka procent wyższa niż w ubiegłym.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama