Kilka procent telefonów więcej

Rozmowa: Jan Kolimar, dyrektor generalny Nokia Poland

Publikacja: 06.05.2008 02:23

Kilka procent telefonów więcej

Foto: Rzeczpospolita

Rz: O ile wzrośnie w 2008 roku sprzedaż komórek w Polsce?

Jan Kolimar: Polska należy już do rynków rozwiniętych, które nie rosną tak szybko jak wschodzące. Spodziewamy się, że w bieżącym roku wartość sprzedaży telefonów komórkowych będzie o kilka procent wyższa niż w ubiegłym.

Jak wyglądają udziały Nokii w rynku komórek?

Na poziomie globalnym wynoszą 39 proc. W Polsce nasza pozycja od lat jest stabilna. Telefony to oczywiście ciągle dla nas najważniejszy segment, ale coraz istotniejsze stają się również nowe linie produktów i usług. Przede wszystkim rozwiązania nawigacyjne. Te urządzenia bardzo dobrze sprzedaje się również w Polsce. Coraz silniejszy nacisk kładziemy na inne serwisy mobilne: pocztę elektroniczną, muzykę i gry.

Na rynek wchodzą nowi operatorzy. Czy to już poważni partnerzy dla dostawców telefonów?

Oczywiście. To dla nas nowa rynkowa szansa. Wchodzą oni na rynek z nowymi pomysłami i koncepcjami biznesowymi, marketingowymi. Znacząca w Polsce jest również rola tzw. kanału sprzedaży detalicznej, czyli sieci handlowych, które sprzedają telefony bez usług operatorów. Można tutaj wymienić przede wszystkim sieci oferujące elektronikę użytkową i sklepy komputerowe.

Nokia połączyła trzy spółki zależne w Czechach, Polsce i na Słowacji. Po co?

Chodziło o bardziej efektywne wykorzystanie naszych zasobów, wiedzy i czasu specjalistów w całym tym regionie. Warszawa jest naturalnym centrum regionu z racji wielkości polskiego rynku telefonicznego.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku