Reklama

Kilka procent telefonów więcej

Rozmowa: Jan Kolimar, dyrektor generalny Nokia Poland

Publikacja: 06.05.2008 02:23

Kilka procent telefonów więcej

Foto: Rzeczpospolita

Rz: O ile wzrośnie w 2008 roku sprzedaż komórek w Polsce?

Jan Kolimar: Polska należy już do rynków rozwiniętych, które nie rosną tak szybko jak wschodzące. Spodziewamy się, że w bieżącym roku wartość sprzedaży telefonów komórkowych będzie o kilka procent wyższa niż w ubiegłym.

Jak wyglądają udziały Nokii w rynku komórek?

Na poziomie globalnym wynoszą 39 proc. W Polsce nasza pozycja od lat jest stabilna. Telefony to oczywiście ciągle dla nas najważniejszy segment, ale coraz istotniejsze stają się również nowe linie produktów i usług. Przede wszystkim rozwiązania nawigacyjne. Te urządzenia bardzo dobrze sprzedaje się również w Polsce. Coraz silniejszy nacisk kładziemy na inne serwisy mobilne: pocztę elektroniczną, muzykę i gry.

Na rynek wchodzą nowi operatorzy. Czy to już poważni partnerzy dla dostawców telefonów?

Reklama
Reklama

Oczywiście. To dla nas nowa rynkowa szansa. Wchodzą oni na rynek z nowymi pomysłami i koncepcjami biznesowymi, marketingowymi. Znacząca w Polsce jest również rola tzw. kanału sprzedaży detalicznej, czyli sieci handlowych, które sprzedają telefony bez usług operatorów. Można tutaj wymienić przede wszystkim sieci oferujące elektronikę użytkową i sklepy komputerowe.

Nokia połączyła trzy spółki zależne w Czechach, Polsce i na Słowacji. Po co?

Chodziło o bardziej efektywne wykorzystanie naszych zasobów, wiedzy i czasu specjalistów w całym tym regionie. Warszawa jest naturalnym centrum regionu z racji wielkości polskiego rynku telefonicznego.

Rz: O ile wzrośnie w 2008 roku sprzedaż komórek w Polsce?

Jan Kolimar: Polska należy już do rynków rozwiniętych, które nie rosną tak szybko jak wschodzące. Spodziewamy się, że w bieżącym roku wartość sprzedaży telefonów komórkowych będzie o kilka procent wyższa niż w ubiegłym.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama