Reklama

TP otwiera telewizję dla miliona klientów

Od tygodnia z usług telewizyjnych Telekomunikacji Polskiej mogą korzystać klienci, którzy mają plany telefoniczne u jej konkurentów

Publikacja: 06.07.2009 02:35

TP otwiera telewizję dla miliona klientów

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Wcześniej korzystanie z tych usług TP nie było możliwe.

– Wynikało to z przyczyn technicznych, które udało się nam rozwiązać. Usługa jest teraz dostępna dla większej grupy klientów – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik TP.

Problem leżał nie po stronie sieci operatora, ale jego systemów informatycznych. Uniemożliwiały one zamawianie usług telewizyjnych na liniach dzierżawionych konkurentom. Informatycy po prostu nie przewidzieli takiej sytuacji. W efekcie klient nie mógł zamówić telewizji z Internetem, nawet jeżeli chciał skorzystać z oferty TP za pośrednictwem anteny satelitarnej, a nie stacjonarnej sieci operatora. System IT nie pozwalał na realizację zamówienia.

Wszelkie modernizacje IT zajmują w grupie TP dłuższy czas. W efekcie na telewizję abonenci usług telefonicznych konkurentów narodowego operatora czekali dwa lata.

Od lipca będą mogli skorzystać z niej kolejni klienci (od 800 tys. do ok. 1 mln), którzy dzisiaj korzystają z usług telefonicznych jej konkurentów. TP zyskuje czasową przewagę nad rywalami, którzy na jej liniach mogą świadczyć usługi telefoniczne i internetowe, ale na razie – z przyczyn technicznych – nie mogą oferować telewizji. Netia szykuje się do sprzedaży takich usług na przełomie tego i przyszłego roku.

Reklama
Reklama

Dla operatorów telefonicznych telewizja to szansa na nowe przychody, w czasie gdy spadają im wpływy z telefonii. Liczbę abonentów telewizji Telekomunikacji Polskiej można szacować na ok. 250 tys. Dla porównania Telefonia Dialog ma poniżej 10 tys. klientów (5 tys. w pierwszym kwartale), ale w ostatnich tygodniach mocno promuje swoje usługi. Kilka tysięcy klientów telewizji na liniach telefonicznych posiada również Multimedia Polska. Sieci kablowe obsługują ponad 4 mln klientów, a platformy satelitarne ok. 4,5 mln.

Wcześniej korzystanie z tych usług TP nie było możliwe.

– Wynikało to z przyczyn technicznych, które udało się nam rozwiązać. Usługa jest teraz dostępna dla większej grupy klientów – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik TP.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama