Większość umów była zawierana w domach konsumentów, czyli poza siedzibą przedsiębiorstwa. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały skargi na to, że przedstawiciele spółki nie zostawiali konsumentom podpisanych przez nich dokumentów.

Tymczasem jak podkreśla UOKiK, zgodnie z przepisami przedsiębiorca ma obowiązek wydać konsumentowi umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa. - Niewydawanie tych dokumentów przez spółkę Enrex Energy utrudniało także konsumentom skorzystanie z przysługującego im prawa do odstąpienia w ciągu 14 dni od umowy zawartej poza siedzibą firmy, ponieważ mogli nie wiedzieć, z kim ją podpisali i na jaki adres odesłać oświadczenie – dodaje Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Urząd przypomina, że od 3 lipca 2021 r. obowiązuje zakaz zawierania umów dotyczących energii elektrycznej i gazu poza lokalem przedsiębiorstwa. Wszelkie umowy na prąd i gaz podpisane po tej dacie w domach konsumentów są z mocy prawa nieważne.

Czytaj więcej

UOKiK: Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów