Marketing szeptany - podatność konsumenta na reklamę

Marketerzy stoją obecnie przed wyzwaniem trafienia z komunikatem do konsumenta w momencie, kiedy jest on najbardziej podatny na reklamę.

Publikacja: 19.05.2017 06:30

Marketing szeptany - podatność konsumenta na reklamę

Foto: Fotolia.com

Jak się okazuje media wysokozasięgowe, takie jak prasa, telewizja czy radio nie zawsze są w stanie sprostać takiemu zadaniu. Dlatego coraz częściej idealnym rozwiązaniem, aby być bliżej odbiorcy jest wykorzystywanie niestandardowych form komunikacji takich jak marketing szeptany czy ambient media, które wykorzystują naturalną skłonność ludzi do dzielenia się ciekawymi informacjami, a ich połączenie może okazać się komunikacyjnym strzałem w dziesiątkę.

Dziś konsumenci są wyjątkowo odporni na sugestie reklamodawców w ramach tradycyjnych form reklamy, dlatego niezwykle istotne jest poszukiwanie niestandardowych rozwiązań będących w stanie nie tylko przyciągnąć uwagę odbiorców, ale również pozytywnie ich zaskoczyć. Zarówno marketing szeptany jak i ambient marketing stanowią nowoczesne formy promocji, które znacznie wykraczają poza ramy typowych działań marketingowych. Właściwe przygotowanie niestandardowej formy komunikacji sprawi, że konsument nie ma poczucia wywierania na nim presji. Co więcej często sam stanie się nośnikiem reklamy, przekazując informacje o produkcie swoim bliskim, czy znajomym, stając się tym samym naturalnym ambasadorem marki.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo karne
Morderstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obrońca podejrzanego: nie przyznał się
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Prawo karne
Mieszkanie Nawrockiego. Nieprawdziwe oświadczenia w akcie notarialnym – co na to prawo karne?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku