#PROSTOzPARKIETU: Tomasz Grudziński: Producent gier inny niż pozostali

Gościem #PROSTOzPARKIETU w środę był Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi, spółki wybierającej się na GPW.

Publikacja: 19.10.2016 15:15

#PROSTOzPARKIETU: Tomasz Grudziński: Producent gier inny niż pozostali

Foto: ROL

Czym wyróżnia się model biznesowy Artifex Mundi, na tle przyjętego przez innych producentów gier notowanych na GPW?

Bardzo mocno odróżniamy się od firm obecnych już od pewnego czasu na giełdzie, takich jak CI Games, CD Projekt czy 11 bit studios. Te spółki, z mniejszymi lub większymi sukcesami - trzeba im oddać, że najczęściej są to większe sukcesy - koncentrują się na pojedynczych grach. CD Projekt na „Wiedźminie", a teraz na „Gwincie", w przyszłości „Cyberpunku". Dla 11 bit studios to było „This War of Mine", teraz „Frost Punk", który pewnie też okaże się sukcesem, sądząc po dotychczasowej historii studia. Z kolei CI Games to „Sniper", a wcześniej „Lords of the Fallen". W Artifeksie wydajemy bardzo dużo gier, oczywiście staramy się je robić jak najlepiej. Statystycznie wychodzi jedna gra na trzy tygodnie, na wszystkie platformy mobilne, na Steama (internetowa platforma gier – red.), trochę rzadziej na konsole. Jesteśmy w trakcie wejścia w segment gier free to play. To pokazuje, że mamy zdywersyfikowane i stabilne źródła przychodów, które nie zależą od sukcesu pojedynczych premier.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Giełda
Dzień rekordów na GPW. WIG20 od początku roku zyskał już 30 proc.
Giełda
Na GPW znów wiosna
Giełda
Krajowy rynek w oczekiwaniu na decyzję RPP
Giełda
Ciężki początek sesji nad Wisłą
Giełda
Debiuty lekko odbiły. Ale na optymizm za wcześnie
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem