Na pierwszy ogień poszły kanapki, oferowane przez sieci komercyjne i supermarkety. Z danych organizacji zrzeszającej producentów sandwiczy British Sandwich Association wynika, że rocznie Brytyjczycy wydają na nie około 5,5 mld funtów.

Organizacja konsumencka Which? przebadała najbardziej popularne kanapki. Jedna z nich oferowana w sieci Subway, zawierała aż 4,4 grama soli, czyli mniej więcej tyle ile ma w sobie łącznie dziewięć małych paczek czipsów (po 34,5 g, każda).

Apel FSA podpisały m.in. sieci Pret a Manger i Subway. Obie zdecydowały się na udostępnianie klientom informacji odżywczych oferowanych kanapek. Można je jednak znaleźć tylko na ich brytyjskich stronach internetowych.

Obecna w Polsce sieć Subway, nie zdecydowała się na ten krok w naszym kraju. Jak na razie w Polsce robi to tylko [link=http://www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/ourmenu.jsp]McDonald's[/link].