Reklama

Mniej niż połowa Polaków chce euro

Wciąż mniej niż połowa ankietowanych jest zwolennikami wspólnej europejskiej waluty

Publikacja: 01.03.2011 20:50

Mniej niż połowa Polaków chce euro

Foto: Bloomberg

47 proc. popiera jej wprowadzenie, a 45 proc. jest przeciwnych – wynika z jesiennego badania Eurobarometru, którego wyniki opublikowano wczoraj. Choć nastawienie do unijnej waluty jest nieco bardziej pozytywne niż w ostatnim badaniu, odsetek zwolenników w niewielkim stopniu się waha.

Pół roku temu za wprowadzeniem wspólnego unijnego pieniądza opowiadało się 43 proc. badanych, a przed rokiem 46 proc.

Równocześnie 53 proc. badanych źle ocenia sytuację polskiej gospodarki, a 42 proc.  dobrze. "Obecny wynik nie różni się istotnie od tego sprzed pół roku (41 proc. oceniało wtedy dobrze sytuację w polskiej gospodarce), jest jednak znacznie lepszy od wyniku z jesieni 2009 r., kiedy tylko co trzeci badany pozytywnie wypowiadał się o sytuacji gospodarczej w Polsce" – napisali analitycy w raporcie.

Poprawiają się też oceny sytuacji na rynku pracy. Z sondażu wynika, że ponad jedna piąta badanych uważa sytuację za dobrą. Wciąż jednak prawie trzy czwarte ocenia ją jako złą.

Prawie połowa Polaków spodziewa się, że w najbliższym roku sytuacja w gospodarce i na rynku pracy się nie zmieni. Pogorszenia w gospodarce oczekuje prawie jedna czwarta, a poprawy – co piąty badany. Jeżeli chodzi o rynek pracy, rozdźwięk między pesymistami a optymistami jest większy. Zbliżone wyniki pokazało badanie zarówno pół roku, jak i rok temu.

Reklama
Reklama

Badanie na zlecenie Komisji Europejskiej przeprowadziło konsorcjum TNS Opinion & Social 12 – 28 listopada 2010 r. na próbie 1000 osób w wieku 15 i więcej lat.

Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Finanse
BIK w centrum innowacji: dane i edukacja napędzają rozwój sektora
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama