W I kwartale 2014 r. w internecie ukazało się ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej.
Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Sprawdzono, jak często marki pojawiają się w mediach społecznościowych, na blogach, forach internetowych, stronach newsowych, materiałach fotograficznych i wideo.
Najbardziej aktywna w sieci jest Vivus, marka międzynarodowej grupy 4finance, działającej na naszym rynku od lipca 2012 r. W I kw. w sieci pojawiło się blisko 1,7 tys. wątków dotyczących jej działalności. Ten wynik nie dziwi, zważywszy na to, że Vivus najwięcej spośród wszystkich firm pożyczkowych działających na polskim rynku przeznacza na reklamę. Na drugim miejscu jest wywodząca się z Niemiec firma Kredito24 (869 wątków), a na trzecim Netcredit, działająca na polskim rynku od 2011 r. (805 wątków).
Branża mikropożyczek upodobała sobie zwłaszcza media społecznościowe. W porównaniu z wcześniejszym kwartałem na Facebooku pojawiło się o 1,2 tys. więcej wpisów dotyczących firm pożyczkowych. Największa liczba wpisów na tym portalu dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy.
– Branża finansowa dostrzega wzrastające znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji swoich marek. W kanałach takich jak fora internetowe czy Facebook coraz częściej szukamy opinii również na temat firm czy produktów finansowych. Nie dziwi zatem wzrastające znaczenie tego typu komunikacji w branży mikropożyczek – mówi Andrzej Czech, dyrektor w Sfera Group, firmie doradczej z branży public relations.