Pożyczki opanowały Internet

Branża pożyczkowa mocno zwiększa swoją obecność w sieci. Firmy upodobały sobie zwłaszcza media społecznościowe.

Publikacja: 24.04.2014 09:36

Pożyczki opanowały Internet

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

W I kwartale 2014 r. w internecie ukazało się ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej.

Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Sprawdzono, jak często marki pojawiają się w mediach społecznościowych, na blogach, forach internetowych, stronach newsowych, materiałach fotograficznych i wideo.

Najbardziej aktywna w sieci jest Vivus, marka międzynarodowej grupy 4finance, działającej na naszym rynku od lipca 2012 r. W I kw. w sieci pojawiło się blisko 1,7 tys. wątków dotyczących jej działalności. Ten wynik nie dziwi, zważywszy na to, że Vivus najwięcej spośród wszystkich firm pożyczkowych działających na polskim rynku przeznacza na reklamę. Na drugim miejscu jest wywodząca się z Niemiec firma Kredito24 (869 wątków), a na trzecim Netcredit, działająca na polskim rynku od 2011 r. (805 wątków).

Branża mikropożyczek upodobała sobie zwłaszcza media społecznościowe. W porównaniu z wcześniejszym kwartałem na Facebooku pojawiło się o 1,2 tys. więcej wpisów dotyczących firm pożyczkowych. Największa liczba wpisów na tym portalu dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy.

– Branża finansowa dostrzega wzrastające znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji swoich marek. W kanałach takich jak fora internetowe czy Facebook coraz częściej szukamy opinii również na temat firm czy produktów finansowych. Nie dziwi zatem wzrastające znaczenie tego typu komunikacji w branży mikropożyczek – mówi Andrzej Czech, dyrektor w Sfera Group, firmie doradczej z branży public relations.

W poszukiwaniu informacji na temat mikropożyczek Polacy coraz chętniej zaglądają na fora internetowe. Najczęściej pytamy o to, czy pożyczka pozabankowa będzie odnotowana przez Biuro Informacji Kredytowej, a przez to zauważona w przyszłości przez banki, do których zgłosimy się po kredyt.

Tematy poruszane na forach pokazują też, że Polacy cenią sobie anonimowość, jaką daje pożyczanie w sieci. Pytamy, czy podpisując umowę z pożyczkodawcą, dostaniemy pismo do domu albo czy firma pożyczkowa będzie weryfikować nasze dochody u pracodawcy.     —agmk

W I kwartale 2014 r. w internecie ukazało się ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej.

Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Sprawdzono, jak często marki pojawiają się w mediach społecznościowych, na blogach, forach internetowych, stronach newsowych, materiałach fotograficznych i wideo.

Pozostało 80% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli