Marquee Capital oraz Anchorage Capital Partners to dwie londyńskie firmy inwestycyjne które inwestują w pamiątki po gwiazdach muzyki rockowej.
- Jest wielu kolekcjonerów memorabiliów – mówi Ted Owen dyrektor domu aukcyjnego The Fame Bureau. – Wartość tych pamiątek zwiększyła się czterokrotnie w ciągu ostatnich 10 lat. Nowe fundusze mogą uzmysłowić ludziom, że jest to już rynek dla ludzi chcących pomnożyć swój majątek, a nie tylko dla fanów muzyki – dodaje.
Spadki na giełdach, kłopoty banków i gorsze perspektywy rozwoju gospodarek to wszystko sprawia, że inwestorów lokujących swoje pieniądze w alternatywne inwestycje takie jak: sztuka, wino czy diamenty jest coraz więcej.
- Madonna to dobra inwestycja, to artystka wszech czasów – mówi Chetan Trivedi, założyciel Marquee Capital. – Większość jej fanów to ludzie, którzy w ciągu najbliższych dziesięciu lat odniosą swoje największe sukcesy zawodowe.
Założony w 2007 roku Marquee Capital to firma mająca w swoim posiadaniu prawie 125 pamiątek po Madonnie, łącznie z najbardziej znaną sukienką z teledysku „Material Girl” i gorsetem z „Open your heart”.