Zenon Ziaja, założyciel i prezes rodzinnej firmy, od lat powtarza, że chce produkować niedrogie kosmetyki dobrej jakości. To recepta na rynkowy sukces w każdych warunkach, ale sprawdzająca się wyjątkowo dobrze w czasach gorszej koniunktury. Wtedy ludzie oszczędzają na wielu wydatkach, które nie są pierwszej potrzeby. Odbiło się to na całym rynku kosmetyków, który w tym roku został dotknięty już nie przez stagnację (jak w 2010), ale przez recesję. Jej skutki będą widoczne w przyszłorocznych wycenach wielu marek kosmetycznych, ale nawet teraz widać wpływ osłabienia rynku na spadek ich mocy.
Moc zielonej oliwki
Rodzinna spółka Ziaja jako jeden z niewielu producentów zapewnia, że ten rok był dla niej bardzo pomyślny. Choć w wywiadach jej założyciel przyznaje,.że teraz, gdy dystrybucję kosmetyków zdominowały duże sieci handlowe, byłoby trudno powtórzyć sukces z początku lat 90. XX wieku, gdy po latach prowadzenia apteki postanowił spróbować sił w kosmetykach. Jego pierwszy produkt: niedrogi, naturalny krem oliwkowy w charakterystycznym zielonym opakowaniu, okazał się przebojem. Zresztą do dziś jest bardzo chętnie kupowany, choć oferta pod marką Ziaja, konsekwentnie poszerzana o kolejne kategorie, liczy już ponad 900 preparatów.
Wśród nich są te dobrze znane z półek drogerii i supermarketów, profesjonalne produkty dla salonów kosmetycznych, dermokosmetyki sprzedawane w aptekach oraz preparaty lecznicze. Oficjalna nazwa firmy to Ziaja Zakład Produkcji Leków, a powiązanie marki kosmetycznej z lekami działa tylko na jej korzyść, potwierdzając jakość sygnowanych przez nią wyrobów.
Magiczna formuła
Wyróżnikiem marki Ziaja stało się połączenie dobrej jakości z atrakcyjną ceną – czyli powtarzana często przez speców od marketingu magiczna formuła „dobrej relacji jakości do ceny". Dowodzą tego komentarze na kobiecych forach internetowych, gdzie powtarzają się opinie o dobrej jakości i rewelacyjnych cenach kosmetyków firmy.
Marka konsekwentnie stawia na nowoczesne, ale sprawdzone receptury, zwykle na bazie naturalnych składników, oszczędne, lecz pomysłowe opakowania i starannie przemyślane działania marketingowe. Na tyle skuteczne,.że Ziaja ma na wysokim poziomie wskaźnik świadomości marki i postrzeganej wartości. To pomaga firmie rozszerzać brand na kolejne kategorie kosmetyków.