Odcinek Nowogard-Płoty ma długość 20 km, rozpoczyna się od istniejącej obwodnicy Nowogardu, a kończy się za miejscowością Płoty w rejonie zbliżenia do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 6. Nowa trasa ominie miejscowości zlokalizowane przy obecnej DK 6 – Żabowo, Lisowo i Płoty. Na obwodnicy Płot zostanie zbudowany węzeł drogowy z drogą wojewódzką nr 109. Przewidziano również budowę pary miejsc obsługi podróżnych (MOP) po obu stronach trasy w Wyszogórze oraz obwodu utrzymania drogi.
24,4-kilometrowy odcinek Ustronie Morskie-Koszalin ma długość 24,4 km, rozpoczyna się za węzłem Ustronie Morskie, a kończy na włączeniu w projektowaną obwodnicę Koszalina i Sianowa. Droga jest poprowadzona nowym śladem na południe od istniejącej DK 11. Przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Borkowice i Dobre, pary MOP-ów Tymień oraz obwodu utrzymania.
O kontrakt na pierwszy fragment trasy walczy 20 potencjalnych wykonawców, o drugi – 19.
W połowie kwietnia ruszył drugi etap procedury przetargowej na trasę pomiędzy Goleniowem a Nowogardem. Z kolei w maju powinny zostać wysłane zaproszenia do firm, które przeszły przez pierwszy etap przetargu na pozostałe 3 odcinki drogi S6 między Płotami, a Ustroniem Morskim. Termin składania ofert cenowych został wyznaczony na 12 czerwca 2015 dla odcinka Nowogard - Płoty i 17 czerwca dla odcinka Ustronie Morskie – Koszalin.
Powstanie pomiędzy Goleniowem a Koszalinem nowej dwujezdniowej drogi ekspresowej pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o co najmniej 40 minut. Poprawi także bezpieczeństwo ruchu i zwiększy komfort podróżowania przez Pomorze. Obecnie istniejąca tam jednojezdniowa droga nr 6 jest w wakacyjnym bardzo mocno zatłoczona.