Wprowadzenie do Polski w przyszłym roku marki T-Mobile zapowiedział już pracownikom Polskiej Telefonii Cyfrowej prezes zarządu spółki Klaus Hartmann – dowiedziała się „Rzeczpospolita“. Operacja ma zostać sfinalizowana do połowy 2009 roku.
– Nie komentujemy tego typu spekulacji. Decyzja w tej sprawie należy do naszych udziałowców – powiedział Andrzej Pomarański z biura prasowego PTC. Według naszych informacji potwierdził ją jednak w wewnętrznych rozmowach z pracownikami PTC Hamid Akhavan, członek zarządu Deutsche Telekom.
Decyzja nie dziwi obserwatorów rynku. Przedstawiciele DT zapowiedzieli ją już w 2006 r., kiedy przejęli kontrolę nad PTC. Wstrzymywali się z decyzją do czasu zakończenia sporu właścicielskiego z francuskim Vivendi. Wedle naszych informacji dłużej już czekać nie mogli. – PTC jest w trudnej sytuacji. Utrata pierwszej pozycji na komórkowym rynku jest dla zarządu boleśniejsza, niż by się mogło wydawać na podstawie oficjalnych wypowiedzi. Mimo szumnych planów na razie nie udało się nadrobić straty do konkurentów – twierdzi osoba zbliżona do PTC.
[srodtytul]Śladem Orange [/srodtytul]
Decyzja o zmianie marki może dziwić, biorąc pod uwagę jej siłę. W tegorocznej edycji rankingu „Rz“ Era okazała się najmocniejszą wśród polskich marek telekomunikacyjnych i szóstą pod względem wartości w zestawieniu ogólnym.