Lepsze postrzeganie wartości i jakości Reserved oraz rosnąca świadomość marki pozwoliły jej w tym roku zwiększyć swoją przewagę nad drugą w rankingu Wólczanką do 28 punktów. Jednak patrząc na tegoroczne wyniki sprzedaży Reserved, trudno się dziwić coraz lepszej pozycji tej marki. Odpowiada ona za ponad połowę przychodów gdańskiego giganta LPP, który między styczniem a wrześniem wypracował 2,2 mld zł przychodów. To prawie o 33 proc. więcej niż w tym samym okresie minionego roku.
Markę Reserved skutecznie wspiera rozwój sieci firmowych sklepów w starannie wybranych lokalizacjach (głównie w dobrych centrach handlowych). Pierwsze placówki powstały w połowie lat 90., a teraz działa ich już 330, z czego większość, bo 211, w Polsce. Pozostałe promują brand w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Do końca tego roku logo Reserved pojawi się na kilku kolejnych sklepach, a w przyszłym roku LPP nie zamierza zwalniać tempa ekspansji.
Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, twierdzi, że zapowiadane w?przyszłym roku spowolnienie gospodarcze nie rzutuje na?plany rozwoju firmy.
Ubrania marki Reserved są niedrogie i modne, w każdym sklepie dostępne są również dodatki, bielizna i obuwie. W promocji firma stawia na znane nazwiska. Limitowane serie stworzył duet projektantów Paprocki i Brzozowski.
Wsparcie Internetu
Już wkrótce, bo od wiosny przyszłego roku, markę Reserved będzie też wspierać jej sklep internetowy.