W trzecim kwartale 2015 roku chiński Huawei zanotował 63-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. To zdecydowanie więcej niż wzrost całego rynku, którego dodatni wynik ukształtował się na poziomie 9,3 proc.
Huawei Consumer Businees Group poinformował, że coraz większą popularnością cieszą się urządzenia ze średniej i wyższej półki, których sprzedaż była wyższa niż rok wcześniej o 33 proc., z kolei kwartał do kwartału wzrost sprzedaży wyniósł 7 proc.
Richard Yu, zarządzający koncernem powiedział, że najważniejsze jest dla koncernu zyskiwanie coraz większej przychylności pośród konsumentów poza rodzimym krajem. Huawei dostarczył 98 proc. więcej smartfonów do Europy i około 70 proc. więcej do Afryki i krajów Bliskiego Wschodu niż rok wcześniej. W tym samym czasie dostawy w Chinach również urosły o 81 proc.
Flagowce, czyli modele Mate 7, P7 i P8 sprzedały się w odpowiednio 6,5, 7,7 i 4 milionach egzemplarzy. Hitem kolejnego kwartału ma szanse stać się najmłodszy, Mate S, obecny na rynku od niespełna miesiąca, którego dystrybucja obejmuje obecnie 48 krajów.
Zgodnie z raportem GFK, smartfony Huawei, od początku roku do końca lipca stanowiły 9,5 proc. Wszystkich nowo sprzedawanych mobilnych, inteligentnych telefonów. Na rynku Kraju Środka udział stanowi 15,2 proc..