Reklama
Rozwiń
Reklama

Najdroższa firma świata skrytykowana za żywy podajnik żelu dezynfekującego

Saudi Aramco przebrała migranta ekonomicznego za żywy podajnik żelu dezynfekującego do rąk.

Aktualizacja: 12.03.2020 12:42 Publikacja: 12.03.2020 12:04

Najdroższa firma świata skrytykowana za żywy podajnik żelu dezynfekującego

Foto: Bloomberg

Zdjęcie pracownica pochodzącego spoza Arabii Saudyjskiej zmuszonego do występowania w roli żywego podajnika żelu dezynfekującego do rąk w siedzibie Saudi Aramco stało się wiralem. Na fotografiach widać mężczyznę w maseczce noszącego pudło z napisem „odkażacz do rąk" i z przyczepionym do pudła podajnikiem żelu dezynfekującego. Koncern (najwyżej wyceniana firma na świecie i jedna z najbogatszych) chciał w ten sposób walczyć z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Zdjęcia wzbudziły oburzenie na Twitterze. Saudi Aramco zostało skrytykowane za wyzysk i rasizm. Krytycy wskazywali, że to kolejny przykład wykorzystywania pracowników w Arabii Saudyjskiej, kraju w którym w kwestii traktowania migrantów ekonomicznych skandal goni skandal.

Saudi Aramco przeprosiło na Twitterze za sytuację i obiecało podjąć kroki by zapobiec takim sytuacjom w przyszłości. Jednak nie wyjaśniło jak doszło do zdarzenia, ani nie przeprosiło potraktowanego poniżająco pracownika. Serwis Buzzfeed próbował skontaktować się z firmą PR obsługującą Saudi Aramco, jednak nie otrzymał odpowiedzi.

Reklama
Reklama

Saudi Aramco jest firmą o najwyższej wycenie giełdowej. Jej wartość wyceniano w grudniu na 1,7 bln dolarów.

Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama