Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 15.06.2021 17:41 Publikacja: 15.06.2021 17:37
Foto: PAP
Bruksela i Waszyngton walczyły od 2004 r. na forum WTO z subwencjami dla Boeinga i Airbusa, każda strona zarzucała drugiej nieuczciwą konkurencję. W marcu postanowiły zawiesić do 11 lipca karne stawki celne na eksport z Unii i ze Stanów na łączną sumę 11,5 mld dolarów. Firmy po obu stronach Atlantyku zapłaciły dotąd ponad 3,3 mld dolarów należności celnych - podał Reuter.
Na szczycie w Brukseli strony uzgodniły zniesienie tych stawek na 5 lat i postanowiły kontynuować prace nad generalnym porozumieniem o subwencjach. „Tym porozumieniem uziemiamy spór o Airbusa i Boeinga” - oświadczył w komunikacie komisarz ds. handlu Valdis Dombrovskis z okazji spotkania z prezydentem Joe Bidenem. Spotkał się podczas szczytu również po raz pierwszy fizycznie z przedstawicielką USA ds. handlu, Katherine Tai.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas