Bruksela i Waszyngton walczyły od 2004 r. na forum WTO z subwencjami dla Boeinga i Airbusa, każda strona zarzucała drugiej nieuczciwą konkurencję. W marcu postanowiły zawiesić do 11 lipca karne stawki celne na eksport z Unii i ze Stanów na łączną sumę 11,5 mld dolarów. Firmy po obu stronach Atlantyku zapłaciły dotąd ponad 3,3 mld dolarów należności celnych - podał Reuter.
Na szczycie w Brukseli strony uzgodniły zniesienie tych stawek na 5 lat i postanowiły kontynuować prace nad generalnym porozumieniem o subwencjach. „Tym porozumieniem uziemiamy spór o Airbusa i Boeinga” - oświadczył w komunikacie komisarz ds. handlu Valdis Dombrovskis z okazji spotkania z prezydentem Joe Bidenem. Spotkał się podczas szczytu również po raz pierwszy fizycznie z przedstawicielką USA ds. handlu, Katherine Tai.