Reklama

Dziecko + tablet = niezła zabawa

Najmłodsi użytkownicy z łatwością przyswoili wynalazek, jakim są tablety. Korzysta z nich aż 70 proc. dzieci, w których domach takie urządzenia się znajdują

Publikacja: 23.03.2012 16:10

Dziecko + tablet = niezła zabawa

Foto: ROL

Dzieci bardzo chętnie używają tabletów – wynika z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych przez firmę Nielsen w ostatnim kwartale 2011 roku. Z urządzeń tych korzysta już siedmioro z dziesięciorga dzieci z rodzin, w domach których znajdują się te gadżety.

I młodzi Polacy są już za pan brat z nowymi technologiami. Aż 80 proc. dzieci w wieku 7-14 lat korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu – wynika z badań PBI/Gemius, przeanalizowanych przez firmę Atmedia. Niemal połowa z nich, czyli około 1,3 mln osób, robi to codziennie. Nawet przedszkolaki są internautami – do sieci loguje się przynajmniej raz w tygodniu na około 45 minut co trzecie polskie dziecko w wieku od czterech do sześciu lat.

Najmłodsi użytkownicy sieci korzystają z jej zasobów nie tylko za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, ale robią to coraz częściej poprzez urządzenia mobilne: smartfony i tablety. Najmłodsi użytkownicy wykorzystują te ostatnie do nauki (57 proc.), zabicia czasu w podróży (53 proc.) czy oglądania filmów (43 proc.). Jednak zdecydowana większość - aż 77 proc. - młodych respondentów Nielsena stwierdziła, że używa tabletów przede wszystkim do grania.

Szansę na podbój tego rynku dostrzegli liczni producenci gier, zarówno tych skierowanych tylko do dzieci (serie z Barbie czy Bobem Budowniczym), jak i tych bez przydziału wiekowego, jak choćby słynne Angry Birds, która to aplikacja do końca ubiegłego roku została pobrana w 500 mln egzemplarzy, z czego 6,5 mln ściągnięto tylko w święta Bożego Narodzenia.

- Tablet to niezwykle intuicyjne urządzenie, sterowane całkowicie za pomocą dotyku – mówi Szymon Winciorek, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie komputerowej ASUS Polska. - Dzieci dzięki wrodzonej ciekawości, chęci poznawania świata i odkrywania nowych rzeczy nie mają żadnych problemów z nauką obsługi i nawigacji na w pełni dotykowym urządzeniu, jakim jest tablet.

Reklama
Reklama

Specjalista dodaje, że polski rynek nie jest jeszcze tak nasycony tabletami jak rynek amerykański. - Moim zdaniem jest jedynie kwestią czasu, kiedy tablet stanie się urządzeniem równie powszechnym co notebook – dodaje Winciorek.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama