Dzieci bardzo chętnie używają tabletów – wynika z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych przez firmę Nielsen w ostatnim kwartale 2011 roku. Z urządzeń tych korzysta już siedmioro z dziesięciorga dzieci z rodzin, w domach których znajdują się te gadżety.
I młodzi Polacy są już za pan brat z nowymi technologiami. Aż 80 proc. dzieci w wieku 7-14 lat korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu – wynika z badań PBI/Gemius, przeanalizowanych przez firmę Atmedia. Niemal połowa z nich, czyli około 1,3 mln osób, robi to codziennie. Nawet przedszkolaki są internautami – do sieci loguje się przynajmniej raz w tygodniu na około 45 minut co trzecie polskie dziecko w wieku od czterech do sześciu lat.
Najmłodsi użytkownicy sieci korzystają z jej zasobów nie tylko za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, ale robią to coraz częściej poprzez urządzenia mobilne: smartfony i tablety. Najmłodsi użytkownicy wykorzystują te ostatnie do nauki (57 proc.), zabicia czasu w podróży (53 proc.) czy oglądania filmów (43 proc.). Jednak zdecydowana większość - aż 77 proc. - młodych respondentów Nielsena stwierdziła, że używa tabletów przede wszystkim do grania.
Szansę na podbój tego rynku dostrzegli liczni producenci gier, zarówno tych skierowanych tylko do dzieci (serie z Barbie czy Bobem Budowniczym), jak i tych bez przydziału wiekowego, jak choćby słynne Angry Birds, która to aplikacja do końca ubiegłego roku została pobrana w 500 mln egzemplarzy, z czego 6,5 mln ściągnięto tylko w święta Bożego Narodzenia.
- Tablet to niezwykle intuicyjne urządzenie, sterowane całkowicie za pomocą dotyku – mówi Szymon Winciorek, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie komputerowej ASUS Polska. - Dzieci dzięki wrodzonej ciekawości, chęci poznawania świata i odkrywania nowych rzeczy nie mają żadnych problemów z nauką obsługi i nawigacji na w pełni dotykowym urządzeniu, jakim jest tablet.