Długi czerwcowy weekend: wyjeżdżamy, ale na krócej i bliżej domu

Przed nami kolejny długi weekend: wystarczy jeden dzień urlopu i mamy cztery dni wolnego. Mimo drożyzny, więcej osób, niż rok temu chce ten czas spędzić poza domem.

Publikacja: 29.05.2023 13:24

Długi czerwcowy weekend: wyjeżdżamy, ale na krócej i bliżej domu

Foto: Adobe Stock

Żeby obniżyć koszty, wyjeżdżamy na krócej i wybieramy noclegi oraz atrakcje niedaleko domu, do dwóch godzin jazdy samochodem czy pociągiem – wynika z danych serwisu Nocowanie.pl.

W tym roku serwis odnotował blisko 19 proc. rezerwacji więcej niż w 2022 r. Tradycyjnie już podczas wiosennych wyjazdów wybierzemy się w góry. Najliczniej do Zakopanego, ale też do Karpacza, Białki Tatrzańskiej czy Szklarskiej Poręby. Jeśli nad morze, to najczęściej do Gdańska, Kołobrzegu czy Łeby.

Czytaj więcej

Majówka dla bogatych albo dla bardzo cierpliwych Polaków

Popularne są też wyjazdy typu city break. Na liście najpopularniejszych znalazły się: Kraków, Wrocław i Warszawa. Tyle, że tanio nie jest. Ceny trzymają poziom z majówki, średnio za osobę za noc zapłacić trzeba 133 zł, a średnia wartość dokonanych rezerwacji to 974 zł. Platforma Travelist.pl kusi zniżkami 10-15 proc., tyle że od niebotycznych cen, które zaczynają się od ponad 400 zł za noc dla dwóch osób w obiektach 4-gwiazdkowych. A przecież dochodzi do tego jeszcze utrzymanie i dojazd.

– Wszystko zależy od typu i standardu kwatery, warto więc poszukać też promocji czy ofert specjalnych. W naszym serwisie bez problemu znaleźć można oferty poniżej 50 zł za osobę za noc, nawet w uznawanych za drogie Zakopanem czy Sopocie – podkreśla Tomasz Zaniewski, wiceprezes spółki Nocowanie.pl.

Czytaj więcej

W kurortach coraz drożej, więc wakacje na wsi wracają do łask

Innym sposobem na szukanie oszczędności jest skracanie pobytów. W przypadku długiego weekendu czerwcowego średnia długość rezerwacji to 2,47 doby – to czas o 10 proc. krótszy niż w zeszłym roku.

Przy czym czas wyjazdu skracamy nie tylko ze względu na koszty. Również dlatego, że jeden długi urlop, planowany z dużym wyprzedzeniem coraz częściej zamieniamy na kilka krótszych wyjazdów. Jak wynika z ankiety Nocowanie.pl przeprowadzonej wśród turystów – użytkowników serwisu, 41 proc. z nich deklaruje, że planuje 2-3 wyjazdy w roku, kolejne 13 proc. badanych wyjeżdża 3-5 razy do roku, a 12,8 proc. zamierza wyjechać nawet więcej niż 5 razy.

Z badania wynika też, że coraz częściej rezygnujemy z długich i męczących podróży i wybieramy miejsca położone blisko domu. Już 14 proc. ankietowanych planuje bliskie podróże w promieniu 120 km od miejsca zamieszkania.

Czytaj więcej

Pociągi tylko dla wytrwałych. Bez klimatyzacji, przepełnione i opóźnione

– Widzimy kilka powodów, dla których trend „staycation”, czyli wypoczynku blisko miejsca zamieszkania rośnie od kilku sezonów – tłumaczy Tomasz Zaniewski – Najpierw była to pandemia. Sposobem na obejście obostrzeń tego czasu było szukanie miejsc niedaleko domu. Teraz, w obliczu wysokich kosztów życia, widoczna jest chęć obniżenia kosztów. A skracając długość wypoczynku nie chcemy połowy tego czasu spędzić w męczącej podróży – podkreśla.

Rzeczywiście na chęć obniżenia kosztów podróży uwagę zwraca aż 45 proc. osób wybierających wypoczynek w pobliżu miejsca zamieszkania — wynika z analizy Nocowanie.pl.

Żeby obniżyć koszty, wyjeżdżamy na krócej i wybieramy noclegi oraz atrakcje niedaleko domu, do dwóch godzin jazdy samochodem czy pociągiem – wynika z danych serwisu Nocowanie.pl.

W tym roku serwis odnotował blisko 19 proc. rezerwacji więcej niż w 2022 r. Tradycyjnie już podczas wiosennych wyjazdów wybierzemy się w góry. Najliczniej do Zakopanego, ale też do Karpacza, Białki Tatrzańskiej czy Szklarskiej Poręby. Jeśli nad morze, to najczęściej do Gdańska, Kołobrzegu czy Łeby.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Nvidia jest już większa niż cały niemiecki rynek akcji
Biznes
Czeski miliarder przejmuje słynną brytyjską pocztę. Niepokój na Wyspach
Materiał Partnera
Ścieżką SMART do innowacji. Fundusze Europejskie dla dużych przedsiębiorstw
Biznes
Koniec najgorszego okresu dla start-upów? Zapowiada się ożywienie
Biznes
Asseco zapowiada, że cały rok będzie dobry
Materiał partnera
Konsumenci i technologie – to dziś wyzwania handlu