Reklama

Michelin: nie tylko opony

Największy w Europie producent opon postanowił zdywersyfikować działalność: wejście w energetykę wodorową i sprzęt medyczny powinno zapewnić mu dodatkowe obroty 14 mld euro do 2030 r.

Publikacja: 10.04.2021 14:53

Michelin: nie tylko opony

Foto: Bloomberg

W przedstawionej strategii firma z Clermont-Ferrand spodziewa się w 2030 r. dojść do obrotów 34 mld euro w porównaniu z 20,5 mld w 2020 r. Zakłada, że ten wzrost będzie pochodzić z produkcji wodorowych systemów napędu dla pojazdów — w 2025 r. powinno z tego być 200 mln euro, ale pod koniec dekady 1,5 mld. Firma ma też nadzieje na szybki rozwój nowych dziedzin: druku wyrobów metalowych w 3D i w sprzęcie medycznym.

„Zachowując wierność naszemu ADN firma zwiększy znacznie zyski do 2030 r., boi większą rolę będą odgrywać nowe, o dużej wartości działania związane z produkcją opon i poza nią" — oświadczył w komunikacie prezes Florent Ménégeaux. W tradycyjnym dziale oponiarskim firma osiągnie wzrost przenosząc część produkcji do miejsc o niższych kosztach i skupiając się na gumach o wyższej marży — pisze Reuter.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama