Reklama
Rozwiń
Reklama

Decyzja o dieslach tajemnicą, firmy przeciwne modernizacji

Właściciele starszych diesli w Niemczech powinni mieć wybór między premią za oddanie takiego auta a zainstalowaniem w nim systemu ograniczającego spaliny - przewiduje umowa partii w rządzie koalicyjnym

Aktualizacja: 02.10.2018 18:08 Publikacja: 02.10.2018 17:19

Decyzja o dieslach tajemnicą, firmy przeciwne modernizacji

Foto: 123rf.com

Po zakończeniu długich negocjacji Angela Merkel i szefowie ugrupowań koalicyjnych ogłosili we wtorek rano o porozumieniu pozwalającym zmniejszyć skażenie spalinami w dużych miastach z uniknięciem ogłaszania zakazu wjazdu do nich. Nie ujawnili szczegółów, stwierdzili jedynie, że ministrowie przedstawią w ciągu dnia szczegóły mocno skomplikowanego porozumienia.

Dokument, do którego miał wgląd Reuter przed oficjalnym ogłoszeniem o porozumieniu, wskazuje, że firmy samochodowe zgodziły się proponować programy wymiany pojazdów z interesującymi premiami i rabatami dla posiadaczy aut z normami Euro-4 i Euro-5. Partie koalicyjne uznały, że uruchomienie natychmiast takich premii zagwarantowałoby zamianę tych starszych aut na nowe przed wejściem w życie zakazu wjazdu do miast. Partie te oczekują, ze zagraniczne formy zaproponują podobne warunki swym klientom.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama