Reklama

Dobry rok Castoramy

Sprzedaż sieci marketów budowlanych w Polsce wzrosła niemal 11 proc. - ponad dwa razy więcej niż łączna sprzedaż właściciela, brytyjskiego koncernu Kingfisher

Publikacja: 25.03.2010 11:20

Grupa prowadząca sieci marek Castorama, Brico Depot czy B&Q w roku finansowym kończącym się 30 stycznia 2010 r. zwiększyła przychody o 4,8 proc., do 10,5 mld funtów. Zysk z kolei wzrósł aż 32,1 proc., do 664 mln funtów.

- Zyski wzrosły w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Polsce, Turcji i Hiszpanii, udało się też ograniczyć straty generowane w Chinach - oświadczył Ian Cheshire, prezes Kingfisher.

Grupa chce więc wypłacić akcjonariuszom niemal 3,6 pensa dywidendy na akcję, 5,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zeszłoroczna sprzedaż w naszym kraju wzrosła 8 proc., do 1 mld funtów. Bez uwzględnienia nowych placówek dynamika ta wyniosła 0,3 proc. Zysk z działalności w Polsce wzrósł o 10,7 proc., do 125 mln funtów.

Powodem wzrostu zysku był nieznaczny wzrost marży brutto i obniżenie kosztów działalności.

Reklama
Reklama

Kingfisher ma 831 sklepów i zatrudnia niemal 65 tysięcy pracowników. W 2009 r. Castorama otworzyła w Polsce pięć nowych sklepów i (także pod marką Brico Depot) ma ich już 56. Plan na ten rok zakłada sześć nowych placówek w naszym kraju i uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego.

Grupa prowadząca sieci marek Castorama, Brico Depot czy B&Q w roku finansowym kończącym się 30 stycznia 2010 r. zwiększyła przychody o 4,8 proc., do 10,5 mld funtów. Zysk z kolei wzrósł aż 32,1 proc., do 664 mln funtów.

- Zyski wzrosły w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Polsce, Turcji i Hiszpanii, udało się też ograniczyć straty generowane w Chinach - oświadczył Ian Cheshire, prezes Kingfisher.

Reklama
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama