Reklama
Rozwiń

Trudna polska scheda

O ile młodsi przedsiębiorcy chcą zostawić biznes w rodzinie, o tyle starsi częściej myślą o sprzedaży.

Publikacja: 27.03.2019 21:00

Trudna polska scheda

Foto: Adobe Stock

Im bliżej właścicielom zyskownych firm do emerytury, tym mniejsza chęć przekazania biznesu następnemu pokoleniu – wynika z udostępnionej „Rzeczpospolitej" najnowszej edycji raportu o przedsiębiorcach BNP Paribas Wealth Management. Według badania, które objęło ponad 2,7 tys. zamożnych przedsiębiorców w 23 krajach świata, w tym w Polsce, ponad sześciu na dziesięciu biznesmenów poniżej 40. roku życia szykuje się do przekazania firmy w rodzinie.

Jednak w najstarszej grupie 60+ chęć do rodzinnej sukcesji deklaruje tylko 37 proc. przedsiębiorców. Pozostali przewidują, że biznes przejdzie w ręce nowych właścicieli – menedżerów lub inwestora. Taką pokoleniową różnicę w planach właścicieli wielomilionowych majątków widać wśród badanych i na świecie, i w Polsce, gdzie w minionym roku ogłoszono dwie głośne transakcje sprzedaży czołowych rodzinnych firm: Konspolu, który został przejęty przez amerykańską grupę Cargill, i Solarisa kupionego przez hiszpański koncern CAF.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI