Kompania Piwowarska chce zwiększać sprzedaż

W Kompanii Piwowarskiej odpowiada za marketing. Ma sprawić, że jej sprzedaż znów zacznie rosnąć

Publikacja: 29.02.2012 01:06

Piotr Jurjewicz dziesięć lat spędził w spółkach SABMillera, właściciela Kompanii Piwowarskiej

Piotr Jurjewicz dziesięć lat spędził w spółkach SABMillera, właściciela Kompanii Piwowarskiej

Foto: Fotorzepa, Rafał Maciąga Rafał Maciąga

Red

– Praw­dzi­wy kraj nie ist­nie­je bez pi­wa i li­nii lot­ni­czych – tę jed­ną z bardziej zna­nych wy­po­wie­dzi mu­zy­ka Fran­ka Zap­py przy­wo­łu­je Piotr Jur­je­wicz, czło­nek za­rzą­du Kom­pa­nii Pi­wo­war­skiej, li­de­ra na­sze­go ryn­ku pi­wa. Pi­wem iko­ną w Pol­sce jest na­le­żą­ce do tej fir­my Ty­skie. Od po­nad de­ka­dy zaj­mu­je pierw­sze miej­sce na ryn­ku.

Jur­je­wicz uzna­wa­ny jest za jed­ne­go z oj­ców suk­ce­su Ty­skie­go. Uczest­ni­czył w two­rze­niu dla nie­go kam­pa­nii pro­mo­cyj­nej od­wo­łu­ją­cej się do po­czu­cia du­my na­ro­do­wej Po­la­ków. Przez ostat­nie la­ta ba­zo­wa­ły na niej re­kla­my Ty­skie­go. W naj­słyn­niej­szej, z udzia­łem na­szych po­łu­dnio­wych są­sia­dów, pa­da zda­nie, któ­re zna wielu: „mo­ja ba­bicz­ka po­ha­zi z Chrza­no­wa".

Ostat­ni rok nie był uda­ny dla naj­po­pu­lar­niej­sze­go pi­wa w Pol­sce. Wpraw­dzie utrzy­ma­ło po­zy­cję li­de­ra, ale je­go udzia­ły w uję­ciu ilo­ścio­wym stop­nia­ły o nie­mal 2 pkt proc., do ok. 14 proc. Ten rok ma być prze­ło­mo­wy nie tyl­ko dla mar­ki, ale i dla kom­pa­nii, któ­ra chce po­no­wnie zwięk­szać sprze­daż w tem­pie z ostat­nich lat. Du­ża od­po­wie­dzial­ność za po­zy­cję ryn­ko­wą ma­rek kom­pa­nii spad­nie ta­kże na Jur­je­wi­cza. Za dzia­ła­nia mar­ke­tin­go­we fir­my od­po­wia­da od 1 lu­te­go te­go ro­ku. Wró­cił do fir­my po dziesięciu la­tach pra­cy w spół­kach na­le­żą­cych do SAB­Mil­le­ra, wła­ści­cie­la Kom­pa­nii Piwo­war­skiej.

Tuż przed po­wro­tem do Pol­ski był wi­ce­pre­ze­sem ds. mar­ke­tin­gu SAB­Mil­ler Ba­va­ria w Ko­lum­bii. Wcze­śniej peł­nił ta­ką sa­mą funk­cję w Pe­ru i Ru­mu­nii. W la­tach 2002 – 2004 był re­gio­nal­nym me­ne­dże­rem ds. mar­ke­tin­gu w SAB­Mil­ler Eu­ro­pa w Bu­da­pesz­cie. Pod ko­niec lat 90. brał udział w two­rze­niu Kom­pa­nii Pi­wo­war­skiej, któ­ra po­wsta­ła z po­łą­cze­nia Lecha Bro­wa­ry Wiel­ko­pol­skie oraz Bro­wa­rów Ty­skich Gór­ny Śląsk.

Zda­niem Jur­je­wi­cza w ofer­cie kom­pa­nii jest miej­sce na no­wą mar­kę. Jed­nak ze wzglę­du na tegoroczną kam­pa­nię promocyjną mar­ki Ty­skie nie pojawi się na rynku w najbliższych miesiącach. – Nie chce­my roz­drab­niać się na tzw. cie­ka­wost­ki ni­szo­we. In­te­re­su­ją nas wy­łącz­nie pro­jek­ty, któ­re ma­ją szan­sę sze­rzej za­ist­nieć na ryn­ku – wy­ja­śnia czło­nek za­rzą­du KP.

We­dług nie­go Ty­skie oraz po­zo­sta­łe pol­skie mar­ki pi­wa nie ma­ją szan­sy po­wtó­rzyć za gra­ni­cą suk­ce­su po­dob­ne­go do te­go, któ­ry osią­gnę­ły w kra­ju. – Pi­wo to pro­dukt za­ko­rze­nio­ny w lo­kal­nej tra­dy­cji. Nie ma kra­ju, w któ­rym mar­ki o za­się­gu glo­bal­nym mia­ły­by do­mi­nu­ją­cą po­zy­cję. W czo­łów­ce są za­wsze pi­wa wy­wo­dzą­ce się z da­ne­go pań­stwa – mó­wi Jur­je­wicz.

Jur­je­wicz ukoń­czył hi­spa­ni­sty­kę na Uni­wer­sy­te­cie Ada­ma Mic­kie­wi­cza w Po­zna­niu oraz MBA na Not­tin­gham Trent Uni­ver­si­ty. Jest żo­na­ty i ma dzie­się­cio­let­nie­go sy­na.

– Praw­dzi­wy kraj nie ist­nie­je bez pi­wa i li­nii lot­ni­czych – tę jed­ną z bardziej zna­nych wy­po­wie­dzi mu­zy­ka Fran­ka Zap­py przy­wo­łu­je Piotr Jur­je­wicz, czło­nek za­rzą­du Kom­pa­nii Pi­wo­war­skiej, li­de­ra na­sze­go ryn­ku pi­wa. Pi­wem iko­ną w Pol­sce jest na­le­żą­ce do tej fir­my Ty­skie. Od po­nad de­ka­dy zaj­mu­je pierw­sze miej­sce na ryn­ku.

Pozostało 87% artykułu
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej