fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Coraz więcej Ibisów i Sheratonów

Rzeczpospolita
Zagraniczne sieci hotelarskie prześcigają się w planach ekspansji na polski rynek.
Prawdopodobnie już w 2008 r. wkroczy do nas Wyndham. Amerykański potentat nie chce na razie podać szczegółów. – Prace nad rozwojem naszej sieci w Polsce są zaawansowane. Skoncentrujemy się głównie na obiektach od dwóch do czterech gwiazdek – zdradza „Rz” Tobias Brown, dyrektor rozwoju na Europę Środkową w Wyndham. Zapewnia jednak, że pojawią się również obiekty najniższej kategorii, czyli marki Super 8 i Days Inn, oraz ekskluzywne (Ramada i Wyndham).
Norwegowie z Qubus Hotel, którzy mają w Polsce już 12 obiektów, planują nowe, m.in. w Gdańsku, Warszawie i Poznaniu. – Zaczęliśmy rozwój od mniejszych miast, gdzie koszty budowy były niższe. Teraz stawiamy na największe, gdyż chcemy być liderem w segmencie hoteli biznesowych – wyjaśnia Janusz Mitulski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Qubus Hotel. Zarówno w dużych, jak i małych miastach przybędzie hoteli pod markami francuskiego Accoru (główny akcjonariusz Orbisu). – W mniejszych miejscowościach ceny będą niższe, żeby z noclegu mogło skorzystać więcej osób. Tam nie możemy liczyć na duże grupy zachodnich biznesmenów. Niestety, koszty budowy są już wszędzie takie same, dlatego nadal analizujemy pewne decyzje – mówi Krzysztof Gerula, wiceprezes Orbisu.Do ekspansji szykuje się też sieć Starwood, właściciel marki Sheraton. – Chcemy działać zarówno w dużych miastach biznesowych, jak i w mniejszych miejscowościach turystycznych – informuje Katarzyna Gontarczyk, rzeczniczka firmy. Nowy Sheraton w Sopocie zacznie przyjmować gości już w 2008 r. Hotel marki Radisson Sas (grupa Rezidor) pojawi się natomiast w Gdańsku, a rok później w Poznaniu.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA