fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Rozdano nagrody Effie dla najskuteczniejszych reklam

Cykl zwycięskich reklam „Dociekliwe serce – Neostrada”
YouTube
Magdalena Lemańska
Grand Prix tegorocznego konkursu Effie na najefektywniejszą kampanię reklamową otrzymała kampania TP. Jury przyznało też dwie złote statuetki
– Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią, silnie przenikając do świadomości – ocenia nagrodzoną Grand Prix kampanię TP Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku i tegoroczny przewodniczący jury konkursu Effie.
Zwycięską kampanię opracowała agencja reklamowa Publicis, a zaplanował dom mediowy MEC.
W ubiegłym roku jury Grand Prix nie przyznało, uznając, że żadna kampania na nie nie zasługuje. Dwa lata temu to specjalne wyróżnienie przypadło kampanii wprowadzającej na rynek właśnie Alior Bank.
Konkurs Effie jest jednym z najważniejszych i najbardziej liczących się konkursów reklamowych na świecie, bo nagradza firmy i agencje reklamowe za rynkowy efekt kampanii, a nie za dobry, kreatywny pomysł. Effie ma edycję światową i regionalne. W Polsce lokalną odsłonę konkursu organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
W tym roku jury przyznało tylko dwie złote statuetki – litery „E". Jedną dostała kampania piwa Łomża „Łomża. Mały browar z dużym piwem", zrealizowana przez agencje Testardo Gram, Brain i Touch Ideas oraz dom mediowy Starlink dla Browarów Regionalnych Łomża. Druga trafiła do agencji Just i Live oraz domu mediowego Macroscope OMD i grupy Żywiec za kampanię „Męskie granie" (cykl koncertów sponsorowany przez Żywiec).  80-osobowe jury, które oceniało prace w 13 kategoriach, przyznało też 14 srebrnych nagród i 11 brązowych. Wszystkich prac zgłoszonych na konkurs było 103, z czego nominowano 38. Po raz drugi domy mediowe i agencje reklamowe mogły zgłaszać prace wspólnie.
– W przeważającej większości w zgłoszeniach podawano dane liczbowe odnoszące się do zamierzonych celów biznesowych, choć zdarzyły się zgłoszenia, w których przed kampaniami stawiano jedynie efektywnościowe cele wizerunkowe – mówi Paweł Patkowski, ekspert z branży telekomunikacyjnej, dóbr szybko zbywalnych (tzw. FMCG) i sportowej, który zasiadał w jury. Jego zdaniem negatywnym zaskoczeniem była mała liczba kampanii wykorzystujących w sposób innowacyjny działania w mediach społecznościowych.
Agencją reklamową roku (ranking powstaje po dodaniu punktów przydzielanych za zdobycie nominacji i nagród) została w tym roku agencja Ogilvy, a domem mediowym roku – MEC.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA