fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Wydatki na parawany to reklama

Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Wczasowiczom udającym się na plażę rozdajemy parawany z logo naszej firmy i informacjami o jej działalności. Czy jest to darowizna, czy też możemy wydatki na przeprowadzenie tej akcji promocyjnej zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Firma po to rozdaje parawany, aby promować logo i rozpowszechniać informacje o swojej ofercie. Wczasowiczów nic to nie kosztuje, ale korzystając z parawanów, eksponują nazwę przedsiębiorcy. Nie dostają ich bezinteresownie, nie mamy więc do czynienia z darowizną (która jest wyłączona z kosztów). Wydatki na zakup parawanów można wobec tego zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów – jako działanie reklamowe. Przypomnijmy, że Ministerstwo Finansów w piśmie zamieszczonym w Biuletynie Skarbowym nr 5/2007 podkreśliło, że do reklamy można zaliczyć „te działania, które mają na celu przekazanie wiedzy o zaletach i wartości reklamowanej firmy, realizowane poprzez rozpowszechnianie jej logo”.Warto też wspomnieć, że prezenty promocyjne, których wartość przekracza 100 zł, powinniśmy wykazywać w informacji PIT-8C. Tańsze upominki są z tego obowiązku zwolnione. Zezwala na to art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z któ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA