fbTrack

Biznes

Wolkswaen przedstawił plan naprawy 80 tys. aut w Kalifornii

Kalifornijski Urząd Czystości Powietrza CARB i Agencja Ochrony Środowiska EPA poinformowały, że Volkswagen przedstawił plan naprawy 80 tys. samochodów z silnikami Diesla, które emitują do 9 razy więcej spalin od dozwolonych norm.

Po ponad 4 miesiącach rozmów i niewielkim wyraźnym postępie w uzyskaniu zgody na rozpoczęcie działań naprawczych kompleksowa propozycja dotycząca pojazdów sportowo-użytkowych z silnikami 3-litrowymi stwarza niemieckiemu producentowi szansę uzyskania w końcu zezwolenia na wznowienie sprzedaży tych pojazdów.

Oba urzędy ogłosiły w listopadzie, że VW stosował niejawne oprogramowanie pozwalające samochodom Audi, Porsche i VW emitować spaliny ponad dopuszczalne normy. Sześć tygodni wcześniej EPA stwierdziła, że VW oszukiwał w przypadku 482 tys. samochodów z mniejszymi 2-litrowymi silnikami, które przekraczały normy emisji 40 razy.

Władze Kalifornii ustaliły na podstawie prawa stanowego termin 2 lutego, do którego Volkswagen ma przedstawić plan akcji przywoławczej i naprawy samochodów Audi z dieslami.

- Współpracujemy w pełni z władzami amerykańskimi nad dostosowaniem do przepisów naszego silnika V3 3,0. Po spotkaniach przedstawicieli EPA i Kalifornii z naszymi technikami przedłożyliśmy plan akcji przywoławczej — poinformował rzecznik Audi of America, Mark Clothier. EPA podała również, że otrzymała tę propozycję, rzeczniczka Laura Allen zapowiedziała zapoznanie się z nią. Federalny urząd musi odrębnie zatwierdzić każdą akcje przywoławczą.

Plan dotyczy diesli VW Touareg z lat 2009-16, Porsche Cayenne 2013-16, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, Q5 z lat 2014-16 i Q7 z 2009-16.

Rada czystości powietrza ARB zapowiedziała staranne i całkowite zapoznanie się z propozycją dotyczącą silników 3-litrowych, aby upewnić się, że ten plan rozwiązuje kwestię nadmiernych emisji. Audi ma nadzieję, że ten urząd podejmie w bliskiej przyszłości decyzję, czy aprobuje plan.. W styczniu Kalifornia odrzuciła propozycję naprawy 482 tys. samochodów z silnikami 2,0 uznając ją za zdecydowanie niedostateczną.

Prawnik Volkswagena poinformował w styczniu, że firma rozważa odkupienie części pojazdów. Resort sprawiedliwości USA wystąpił do sądu z roszczeniem 46 mld dolarów od VW za naruszenie przepisów o środowisku. W ubiegłym tygodniu VW otrzymał zgodę na rozpoczęcie napraw w Europie 8,5 mln pojazdów. Problem dotyczy 11 mln na świecie.

Źródło: ekonomia.rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL