fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Telekomunikacja i IT

Atende zwiększa sprzedaż do firm energetycznych

Bloomberg
Firmy informatyczne walczą o zlecenie w sektorze energetycznym. Mniejsi gracze stawiają na innowacyjne rozwiązania.

Wart kilkaset milionów złotych rocznie rynek rozwiązań i usług informatycznych dla sektora energetycznego zdominowany jest przez największych graczy, na czele z Asseco Poland, Oracle i Sygnity. Sporo zleceń dla klientów z tej branży realizują też Infovide-Matrix i Wasko. Coraz lepiej w tym trudnym segmencie rynku IT (rośnie wolniej, niż oczekiwano, a zapowiadana kolejna konsolidacja może jeszcze spowolnić inwestycje technologiczne) radzą sobie też mniejsi gracze.

Przykładem może być Atende (d. ATM SI), które w 2014 r. sprzedało koncernom energetycznym produkty i usługi za 8,7 mln zł, czyli o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Tylko w IV kw. Atende zaksięgowało 16,6 mln zł przychodów z tego źródła, czyli 21,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

– W ostatnim kwartale zamykaliśmy sporo projektów, które realizowaliśmy przez cały poprzedni rok. Do tego pod koniec roku zdobyliśmy kilka kontraktów sprzętowo-usługowych – mówi Roman Szwed, prezes Atende.

Kierowana przez niego spółka sprzedaje firmom energetycznym rozwiązania z zakresu infrastruktury centrów danych,  systemów gromadzenia i przetwarzania danych, a także dedykowanej infrastruktury sieci transmisyjnych.

– Chcemy mieć bardzo szeroką ofertę dla energetyki – zauważa prezes. Dlatego w ofercie Atende pojawiły się technologie opomiarowania, magazynowania energii, i oprogramowania inteligentnych sieci energetycznych (ang. Smart Grid). Atende jest m.in. zaangażowany w projekt e-licznikowy (AMI – z ang. Advanced Metering Infrastructure) realizowany przez Energę-Operatora.

Grupa Atende, poprzez zależny Phoenix Systems, pracuje nad kolejnymi innowacyjnymi produktami dla energetyki, w tym służącymi do komunikowania się liczników po liniach energetycznych. – Phoenix Systems to jedna z siedmiu firm na świecie dysponujących taką technologią – podkreśla Szwed. Przyznaje, że na razie firma nie ma jeszcze przychodów z tego produktu. – Powinny się pojawić w 2015 r. – zapowiada.

—dwol

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA