Reklama

Konsumenci kontra lobby mięsne

Także w Polsce są już zbierane podpisy pod petycją przeciwko propozycji Parlamentu Europejskiego, by zakazać używania nazw takich jak „wege burger".

Aktualizacja: 14.05.2019 16:08 Publikacja: 14.05.2019 15:33

Konsumenci kontra lobby mięsne

Foto: Adobe Stock

W kwietniu Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego głosowała za wnioskiem sugerującym, że nazwy takie jak „wegański burger" mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Jeżeli wniosek zostanie uchwalony, zaproponowano by burgery nazwać „dyskami", a parówki „tubkami". Propozycja jest efektem nacisku koncernów mięsnych które obawiają się wpływu rosnącej popularności roślinnych zamienników produktów mięsnych na ich wyniki.

Bruksela ma dość. Nie będzie wegańskich hamburgerów

Propozycja ta jest już kwestionowana w całej Europie, a ProVeg International, organizacja zajmującą się zwiększaniem świadomości żywieniowej, prowadzi kampanię informacyjną oraz stworzyła petycję sprzeciwiającą się zakazowi. Podpisało się pod nią ponad 10 tys. osób już pierwszego dnia. Od teraz są zbierane także w Polsce.

ProVeg Polska rozpoczął kampanię skierowaną przeciw proponowanemu zakazowi z petycją wzywającą wkrótce wybrany Parlament Europejski do odrzucenia propozycji, którą określa jako "niepotrzebną" i „irracjonalną".

- Nie ma dowodów, że konsumenci są zdezorientowani lub wprowadzani w błąd poprzez obecne nazwy produktów roślinnych. Sugerowanie, że konsumenci nie rozumieją znaczenia terminu "wege burger" i podobnych określeń, jest obrazą dla ich inteligencji – mówi Karolina Kosno, PR & Communication Manager ProVeg Polska.

Reklama
Reklama

- Stosowanie określeń „wege burger" czy „wegańska kiełbasa" jest kluczowe dla przekazywania informacji o cechach organoleptycznych poszukiwanych przez konsumentów. „Wege burger" jasno informuje, że produkt nie zawiera mięsa, jednocześnie wskazując jakiego smaku, tekstury czy wyglądu produktu można oczekiwać – dodaje.

Jak podaje według szacunków aż 90 proc. sprzedaży roślinnych odpowiedników mięsa jest generowana przez osoby, które nie są na diecie wegetariańskiej.

- Proponowana zmiana, nie uderza więc w wegetarian, ale w ponad połowę społeczeństwa, które obecnie deklaruje chęć ograniczania mięsa w swojej diecie – mówi Karolina Kosno.

Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Przemysł spożywczy
Giuseppe Lavazza: Kawa jeszcze będzie droga, szansa na zmianę najwcześniej za rok
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Drożyzna kawie nie odpuszcza, ceny znów wzrosły o ponad 30 proc.
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama