Konsumenci kontra lobby mięsne

Także w Polsce są już zbierane podpisy pod petycją przeciwko propozycji Parlamentu Europejskiego, by zakazać używania nazw takich jak „wege burger".

Aktualizacja: 14.05.2019 16:08 Publikacja: 14.05.2019 15:33

Konsumenci kontra lobby mięsne

Foto: Adobe Stock

W kwietniu Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego głosowała za wnioskiem sugerującym, że nazwy takie jak „wegański burger" mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Jeżeli wniosek zostanie uchwalony, zaproponowano by burgery nazwać „dyskami", a parówki „tubkami". Propozycja jest efektem nacisku koncernów mięsnych które obawiają się wpływu rosnącej popularności roślinnych zamienników produktów mięsnych na ich wyniki.

Bruksela ma dość. Nie będzie wegańskich hamburgerów

Propozycja ta jest już kwestionowana w całej Europie, a ProVeg International, organizacja zajmującą się zwiększaniem świadomości żywieniowej, prowadzi kampanię informacyjną oraz stworzyła petycję sprzeciwiającą się zakazowi. Podpisało się pod nią ponad 10 tys. osób już pierwszego dnia. Od teraz są zbierane także w Polsce.

ProVeg Polska rozpoczął kampanię skierowaną przeciw proponowanemu zakazowi z petycją wzywającą wkrótce wybrany Parlament Europejski do odrzucenia propozycji, którą określa jako "niepotrzebną" i „irracjonalną".

- Nie ma dowodów, że konsumenci są zdezorientowani lub wprowadzani w błąd poprzez obecne nazwy produktów roślinnych. Sugerowanie, że konsumenci nie rozumieją znaczenia terminu "wege burger" i podobnych określeń, jest obrazą dla ich inteligencji – mówi Karolina Kosno, PR & Communication Manager ProVeg Polska.

- Stosowanie określeń „wege burger" czy „wegańska kiełbasa" jest kluczowe dla przekazywania informacji o cechach organoleptycznych poszukiwanych przez konsumentów. „Wege burger" jasno informuje, że produkt nie zawiera mięsa, jednocześnie wskazując jakiego smaku, tekstury czy wyglądu produktu można oczekiwać – dodaje.

Jak podaje według szacunków aż 90 proc. sprzedaży roślinnych odpowiedników mięsa jest generowana przez osoby, które nie są na diecie wegetariańskiej.

- Proponowana zmiana, nie uderza więc w wegetarian, ale w ponad połowę społeczeństwa, które obecnie deklaruje chęć ograniczania mięsa w swojej diecie – mówi Karolina Kosno.

W kwietniu Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego głosowała za wnioskiem sugerującym, że nazwy takie jak „wegański burger" mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Jeżeli wniosek zostanie uchwalony, zaproponowano by burgery nazwać „dyskami", a parówki „tubkami". Propozycja jest efektem nacisku koncernów mięsnych które obawiają się wpływu rosnącej popularności roślinnych zamienników produktów mięsnych na ich wyniki.

Bruksela ma dość. Nie będzie wegańskich hamburgerów

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku