Aplikacja ma umożliwić skuteczne przekazanie operatorowi numeru alarmowego 112 prośby o pomoc  w przypadkach, gdy osoba zgłaszająca nie jest w stanie - z różnych powodów - wykonać połączenia głosowego. Rozwiązanie jest oczekiwane szczególnie przez osoby niedosłyszące i głuche. Brak takiego ułatwienia był jednym z problemów podczas przygotowań do Światowych Dni Młodzieży w 2016 r.

W ubiegłym roku MSWiA, we współpracy z Polskim Związkiem Głuchych, przeprowadziło konkurs na aplikację mobilną do wysyłania zgłoszeń alarmowych. Jednocześnie Ministerstwo Cyfryzacji zamówiło w Instytucie Łączności ekspertyzę dotyczącą określenia rozwiązań technicznych i wypracowania standardu przekazywania zgłoszeń SMS kierowanych na numer alarmowy 112 od operatorów telekomunikacyjnych do Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Niezbędne jest jeszcze określenie zmian w obowiązującym prawie telekomunikacyjnym w zakresie obowiązków operatorów oraz warunków technicznych połączeń na numery alarmowe.

MSWiA planuje, że pilotaż aplikacji ruszy w 2018 r. Pozwoli on przetestować aplikację pod kątem jej funkcjonalności oraz kompatybilności z systemem informatycznym Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Pilotaż umożliwi także przeanalizowanie koniecznych zmian w aplikacji  w zakresie bezpieczeństwa działania i wydajności dla dużej liczby użytkowników.