fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Jantoń zmienia właściciela i już przejmuje rywali

123RF
Wykup producenta win i cydrów z rąk założycieli został zrealizowany. A nowe władze poszerzają portfolio, przejmując markę Grzaniec Galicyjski – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Ledwie w lipcu została ogłoszona transakcja, w wyniku której istniejący od 41 lat na rynku Jantoń zmienił właściciela. Jakub Nowak, prezes zarządu spółki, oraz grupa inwestycyjna Enterprise Investors kupili 100 proc. akcji Jantoń. Operacja została sfinalizowana 7 września, a nowe władze już ogłaszają przejęcie Grzańca Galicyjskiego oraz produktów z portfolio firmy PWI Vinfort.

Jantoń dotąd działał na rynku pod 20 markami, z których najbardziej znane są Kadarka Prestige, Zbójeckie Grzane czy Cydr Dobroński. Transakcja znacząco umacnia pozycję grupy w segmencie win grzanych – jest teraz liderem rynku, a ta kategoria produktów stanie się jednym z najważniejszych segmentów w portfolio firmy.

Jantoń należy do największych producentów wyrobów winiarskich obok takich firm, jak Bartex Bartol, Warwin czy Ambra. Spółka wytwarza wino i napoje alkoholowe z sokami owocowymi, takie jak Barmańska czy Dobrońska, jest też trzecim producentem cydrów w kraju, a do Polski importuje wino Kadarka czy bułgarską brandy. – W ramach strategii firmy na najbliższe pięć lat planujemy konsolidować rynek również w innych jego obszarach i kategoriach. Wierzymy, że wesprze to nasz dalszy dynamiczny rozwój – mówi Jakub Nowak, prezes spółki Jantoń. Nie bez znaczenia jest oczywiście finansowe wsparcie drugiego inwestora spółki, czyli Enterprise Investors. Jego przedstawiciele, ogłaszając swoje wejście do akcjonariatu Jantoń, zapowiadali, że w najbliższych miesiącach firma Jantoń ma zajmować się wprowadzeniem na rynek nowych marek oraz rozbudowywaniem istniejącej gamy produktów. Jednym z priorytetów jest wsparcie rozwoju linii win Monte Santi.

Jak zauważa prezes Nowak, firmie sprzyjają obserwowane zmiany na rynku. – Polacy obecnie piją mniej, ale częściej: dla relaksu i przyjemności. Chętniej sięgają po alkohole lżejsze, kolorowe i smakowe. Istotną rolę odgrywają tutaj dwie grupy konsumenckie: milenialsi, którzy poszukują nowości i nowych smaków, oraz kobiety, które z kolei preferują alkohole lżejsze, słodsze, takie jak wina z dodatkiem soku – mówi Jakub Nowak.

Trend ten potwierdza sprzedaż najszybciej rosnącego wśród marek grupy wina Monte Santi. – Nadchodzący sezon jesienno-zimowy oznacza z kolei wzrost spożycia m.in. win grzanych, którą to kategorię chcemy rozwijać – dodaje prezes.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA