Reklama

NFZ wydał ważny komunikat. Chodzi o tabletkę "dzień po"

Nie ma żadnych limitów na usługę farmaceuty w związku ze zdrowiem reprodukcyjnym - przekazał Narodowy Fundusz Zdrowia, który zapewnił, iż zapłaci za każdą konsultację farmaceuty udzieloną pacjentce, która zgłosi się do apteki po tabletkę „dzień po”.

Publikacja: 10.05.2024 12:04

NFZ wydał ważny komunikat. Chodzi o tabletkę "dzień po"

Foto: Adobe Stock

mat

Komunikat Narodowy Funduszu Zdrowia to reakcja na pojawiające się w przestrzeni publicznej informacje o rzekomym limitowaniu konsultacji farmaceuty w programie pilotażowym antykoncepcji awaryjnej.  Jak podkreślono, takiego limitowania nie ma, a NFZ zapłaci za każdą konsultację udzieloną przez farmaceutę.

Każda umowa z NFZ, zgodnie z przepisami prawa, musi być zawarta na określoną kwotę. W tym przypadku jest dokładnie tak samo. Oddział Wojewódzki NFZ uzgadnia kwotę umowy z farmaceutą, zachowując elastyczność i zakładając zwiększoną dostępność do tabletki „dzień po”. W przypadku osiągnięcia lub przekroczenia kwoty w umowie zostanie ona aneksowana, a NFZ zapłaci za każdą usługę. Zapobiegnie to sytuacji, w której NFZ zamraża w umowie środki, które mogą pozostać niewykorzystane — wyjaśnia NFZ.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ochrona zdrowia
Do 2030 r. w Europie będzie brakować 4,5 mln pracowników ochrony zdrowia
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ochrona zdrowia
Jeden lekarz na 300 pacjentów w szpitalach psychiatrycznych
Ochrona zdrowia
Likwidacja izb wytrzeźwień paraliżuje SOR-y
Ochrona zdrowia
COVID-19. Mniej szczepionek, ale też mniej zainteresowanych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ochrona zdrowia
Nowa minister zdrowia: Niemówienie o pieniądzach w ochronie zdrowia było błędem
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama