Niestety dość znacznie likwidacja różni się w zależności od firmy. Przede wszystkim część sprzedaje ją jako produkt dodatkowy, a prawie wszyscy ubezpieczyciele z wyjątkiem Uniqa stosują mniejsze, czy większe limity wypłat na jedną szkodę.
Sytuację ma zmienić projekt Polskiej Izby Ubezpieczeń, który ujednolici system BLS dla wszystkich rynkowych graczy. Problem polega jednak na tym, że nie wiadomo, kiedy zostanie on wdrożony. – Na razie nie ujawniamy terminu wprowadzenia BLS – tłumaczy krótko PIU. Z wcześniejszych zapowiedzi wynikało, że ma się to stać w kwietniu, ale chyba mało prawdopodobne jest dotrzymanie tego terminu.
Tymczasem, jak zapewniają firmy, które już umożliwiają likwidację szkody swojego klienta u siebie w wypadku, kiedy sprawcą jest kierowca ubezpieczony w innym towarzystwie, to rozwiązanie spotkało się z dużym zainteresowaniem na rynku.
- Nasze już ponad roczne doświadczenia z oferowaniem usługi bezpośredniej likwidacji szkód w ramach ubezpieczenia OC Szybka Wypłata są bardzo pozytywne – zapewnia Marcin Jaworski, Rzecznik Warty. - Klienci są zadowoleni z tego, że mogą zgłaszać szkody do nas, a nie często nie znanego im ubezpieczyciela sprawcy. Tym bardziej, że zapewniamy np. podstawienie holownika na miejsce wypadku, dzięki połączeniu w pakiecie OC Komfort usługi bezpośredniej likwidacji szkody oraz assistance. Jeśli klient potrzebuje samochód zastępczy, to Warta organizuje i pokrywa koszty z tym związane. To możliwe dzięki współpracy wypożyczalniami, które mają do dyspozycji naszych klientów około 5000 samochodów i rozbudowy własnej floty pojazdów zastępczych.
Także Jarosław Matusiewicz, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód Uniqa wylicza, że jego firma łącznie od chwili wprowadzenia usługi zarejestrowała ponad 1500 szkód, wypłacając świadczenia na łączną kwotę ponad 4 mln zł. - Dobrą informacją jest to, że z miesiąca na miesiąc rośnie liczba szkód, które są likwidowane w ramach BLS - wyjaśnia. - Z przeprowadzonego przez nas badania satysfakcji klienta wynika, że 88 proc. naszych klientów ocenia bardzo dobrze jakość usługi, a 85 proc. z nich - czas jej realizacji. 80 proc. badanych klientów zarekomendowałoby BLS w Uniqa znajomym i członkom rodziny. Ten wynik bardzo nas cieszy.