Spadek zysków Avivy w Polsce

Zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce spadł wpierwszej połowie roku o 37 proc. w ujęciu rocznym do 380 mln zł.

Publikacja: 06.08.2015 17:35

Spadek zysków Avivy w Polsce

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak

Zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce spadł w pierwszej połowie 2015 roku o 37 proc. rdr do 380 mln zł - podała Aviva w komunikacie prasowym.

Spółka podała, że wynik za pierwszą połowę 2014 roku uwzględniał jednorazowe rozwiązanie części dodatkowej funduszu gwarancyjnego w PTE. Koszty operacyjne grupy w Polsce w pierwszej połowie 2015 roku wyniosły 168 mln zł wobec 170 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie i emerytalnych wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 30 proc. do 148 mln zł.

Składka przypisana brutto Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie wyniosła na koniec czerwca tego roku 1,101 mln zł wobec 962,1 mln zł rok wcześniej, wynik techniczny spadł do 259 mln zł z 298,1 mln zł rok wcześniej, a wynik netto tej spółki wyniósł 508,6 mln zł wobec 383,9 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że wzrost wyniku finansowego jest w dużym stopniu efektem przepływów kapitałowych między spółkami grupy. Składka przypisana brutto Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych wzrosła w pierwszej połowie 2015 roku do 209,7 mln zł z 172,4 mln zł w pierwszej połowie 2014 roku, wynik techniczny w tym okresie spadł do 14,9 mln zł z 18,8 mln zł w ubiegłym roku, a wynik netto spadł do 21 mln zł z 28,8 mln zł

Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce

prezes Aviva 2015.jpg"Największym osiągnięciem pierwszego półrocza jest wzrost wartości nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie o 30% i przekroczenie pułapu 1 mld zł składki brutto w tym okresie. Lokomotywą sprzedaży jest flagowe ubezpieczenie Nowa Perspektywa, które zapewnia szeroki zakres i wysokie sumy ubezpieczenia – nie tylko na życie, ale również w razie problemów zdrowotnych i wypadków. Wysokie sumy ubezpieczeń to wysokie wypłaty świadczeń, które pomagają zniewelować uszczerbki w domowych finansach. Dużym wsparciem dla sprzedaży i marki była pierwsza kampania reklamowa z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej. Od lipca, jako pierwszy ubezpieczyciel na życie, wprowadziliśmy dodatkowe korzyści dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Kolejne nowości produktowe przedstawimy we wrześniu.

Naszą specjalnością są też ubezpieczenia grupowe dla małych i średnich firm. Ulepszone ubezpieczenie Zespół sprzedaje się kilka razy lepiej niż w ubiegłym roku.

W bancassurance stawiamy na sprzedaż ubezpieczeń nie powiązanych bezpośrednio z produktami bankowymi, np. terminowych ubezpieczeń na życie i polis mieszkaniowych. Naszym strategicznym partnerem jest od wielu lat BZ WBK, z którym mamy pionierskie na polskim rynku towarzystwa ubezpieczeniowe oferujące produkty klientom banku, zarówno w placówkach, jak i online. Współpracujemy też z innymi bankami i zależy nam na dalszym rozwoju bancassurance.

Rozwijamy nasz potencjał dystrybucyjny, gdyż chcemy być dostępni dla klientów we wszystkich liczących się kanałach. Stawiamy na dalszy wzrost efektywności własnej sieci liczącej ponad 2 tysiące agentów ubezpieczeniowych. W ramach pilotażu uruchomiliśmy dwie pierwsze placówki franczyzowe Aviva dla Rodziny, a we Wrocławiu powstał oddział nowego typu, który nazywamy Generation Next, gdzie szkolimy i wdrażamy do pracy doradców ubezpieczeniowych z młodego pokolenia. Coraz więcej produktów sprzedajemy przez telefon i internet. Wprowadzamy też kolejne narzędzia online w sprzedaży i obsłudze klienta – przykłady to elektroniczny wniosek o zawarcie ubezpieczenia Nowa Perspektywa czy nowe funkcjonalności naszego iKonta.

Niedawno sfinalizowaliśmy inwestycję w Expandera, co spotkało się z dużym zainteresowaniem. Expander utrzyma charakter niezależnego doradcy i swoją markę. Obecnie pracujemy nad integracją Expandera z Centrum Finansów Aviva. Liczymy, że Expander umocni swoją pozycję na rynku doradztwa, oferując klientom szeroki zekres produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych.

W segmencie ubezpieczeń majątkowych utrzymujemy rentowność mimo ostrej konkurencji cenowej, szczególnie na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych i korporacyjnych.

Od lipca dołączyliśmy do grona ubezpieczycieli, oferujących klientom bezpośrednią likwidacją szkód z OC komunikacyjnego. To kolejny element poprawiający doświadczenie klienta – obok naszych autorskich rozwiązań takich jak dedykowany likwidator dla danej szkody, bezpłatna szkoła bezpiecznej jazdy po stłuczce, czy też gwarancja wypłaty większości odszkodowań z polis mieszkaniowych w ciągu 10 dni. Uważamy, że to właśnie od doświadczeń klientów zależy ich lojalność i gotowość do zakupu kolejnych produktów lub polecenia naszej firmy znajomym.

Ubezpieczenia
Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU w 2024 r. Nowa strategia bez zmian. Ważą się losy banków