W I półroczu br. Grupa Europa na którą składają się spółki TU Europa oraz TU na Życie Europa osiągnęła 50,5 mln zł zysku oraz wypracowała 687 mln zł składki przypisanej brutto. To spadek o 12,5 proc. TU Europa zebrało 364 mln zł ze sprzedaży ubezpieczeń i zarobiło blisko 30 mln. zł, nie uwzględniając dywidendy od jednostki zależnej. TU na Życie Europa sprzedało polisy za 323 mln zł , co przełożyło się na 20,5 mln zł zysku, tj. o 37 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Najwięcej składki spółka zebrała z ubezpieczeń inwestycyjnych z UFK, których sprzedaż wzrosła o ponad 70 proc. W tym okresie TU Europa intensywnie rozwijało dystrybucję ubezpieczeń leasingowych, produktów oferowanych w kanałach alternatywnych oraz turystycznych. Obie spółki płynnie dostosowały się do Rekomendacji U - przeegzaminowały 27 tys. osób, które sprzedają już produkty Europy w trybie indywidualnym. Dla grupy , dystrybuującej dotąd ubezpieczenia niemal wyłącznie w formie grupowej, Rekomendacja U, która weszła w życie 31 marca br., była rewolucją.
- Przestawienie nie tylko własnej organizacji, lecz przede wszystkim wypracowanie nowych zasad współpracy z partnerami bankowymi w modelu sprzedaży indywidualnej było ogromnym wyzwaniem. Angażując duże siły we wdrażanie nowych zasad obie spółki Europy koncentrowały się jednocześnie na rozwoju biznesu. Bardzo mnie cieszy, że jak zawsze wyszliśmy z tego wyzwania obronną ręką – mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.
- Kiedy rynek zastanawiał się, czy i w jakim kształcie zostanie wdrożona Rekomendacja U, my przystąpiliśmy do działania. Przeszkoliliśmy i przeegzaminowaliśmy tysiące osób, które obecnie dystrybuują nasze ubezpieczenia w oparciu o model agencyjny. Wiedza, doświadczenie oraz bardzo duże zaangażowanie naszych pracowników przełożyły się na sprawne dostosowywanie modelu dystrybucji ubezpieczeń do wymagań Rekomendacji U, a strategiczne spojrzenie na rewolucję rynkową przyniosło wymierne efekty. Do 1 kwietnia br. wprowadziliśmy agencyjny system sprzedaży polis u wszystkich partnerów bankowych – dodaje Nevretdinov.
Nowe obszary procentują
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku TU Europa - spółka majątkowa dynamicznie rozwijała nową linię biznesową, jaką są wyspecjalizowane ubezpieczenia dla branży leasingowej. Było to możliwie dzięki pozyskaniu nowego dużego partnera dystrybucyjnego z tego segmentu oraz wykorzystaniu dobrej koniunktury na rynku leasingu. Wolumen sprzedaży z tego typu ubezpieczeń wzrósł o ponad 40 proc. i obecnie stanowi znaczącą pozycję w przychodach TU Europa. Kluczowymi liniami produktowymi pod względem wielkości przypisu w spółce majątkowej pozostają ubezpieczenia dla MSP oraz produkty ubezpieczeniowe oferowane do kredytów gotówkowych we współpracy z dużymi partnerami bankowymi.