Uniqa wprowadziła polisę elektroniczną, czyli sprzedaż ubezpieczeń na odległość. Rozwiązanie pozwala sprzedawać wszystkie masowe produkty oferowane przez ubezpieczyciela bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z agentem, a wszystkie formalności związane z zakupem ubezpieczenia realizowane są drogą elektroniczną. Wystarczy, że klient poda pośrednikowi adres e-mail, na który otrzyma link weryfikujący jego tożsamość przy logowaniu do indywidualnej strony z ofertą. Następnie pozostaje mu akceptacja zakresu ubezpieczenia i natychmiast może pobrać polisę, a także otrzymuje ją mailem na wcześniej wskazany adres. Ma również ciągły dostęp do dokumentów, takich jak np. OWU, czy SWU na podstawie których zostaje zawarta umowa ubezpieczenia. Polisa elektroniczna to kolejny etap udoskonalania Portalu Obsługi Sprzedaży (POS), kompleksowego systemu do obsługi sprzedażowej i posprzedażowej.
Uniqa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którym często brakuje czasu na wizytę w placówce. Nowe rozwiązanie przyśpiesza proces sprzedaży ubezpieczeń oraz poprawia jakość obsługi klienta. Z nowego rozwiązania chętnie korzystają agenci Uniqa. Polisy wystawione w tym modelu sprzedaży nie muszą być przez nich drukowane i archiwizowane – wszystko dzieje się automatycznie.
- Rozwijając system sprzedaży POS chcieliśmy poprawić jakość obsługi naszych klientów. Polisa elektroniczna pozwala nam osiągnąć ten cel. Tydzień po wdrożeniu funkcjonalności najlepsi z naszych agentów sprzedali już ponad połowę polis wykorzystując nowe rozwiązanie – mówi Jacek Szwankowski, kierownik projektu POS 2.0 w Uniqa.
W ramach polisy elektronicznej dostępne jest ubezpieczenie komunikacyjne (OC/AC), domu lub mieszkania Twój DOM Plus oraz podróżnicze Radość Odkrywania.
- Polisa elektroniczna jest ważnym elementem strategii dającej klientowi dowolność w wyborze kanału zakupu ubezpieczenia w Uniqa. Jednocześnie nasz pośrednik otrzymuje nowoczesny kanał kontaktu z klientem. Jest to także odpowiedź na potrzeby naszych pośredników w zakresie obsługi klientów. Wykorzystujemy kanał direct jako wsparcie sprzedaży realizowanej przez agentów – mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Centrum Klienta.