Polska bez przesiadek. Lotniska nie mogą dość do siebie po pandemii

Europa, z kilkoma wyjątkami, ma kłopoty z odbudowaniem dochodowego ruchu przesiadkowego. Bo zmieniła się struktura podróży lotniczych.

Publikacja: 28.06.2023 03:00

Uber wjeżdża na Okęcie

Uber wjeżdża na Okęcie

Foto: Bloomberg

– Pandemia, a potem wojna w Ukrainie negatywnie wpłynęły na rozwój lotnisk przesiadkowych w Europie. Raport, który właśnie opublikowaliśmy, pokazuje, że o ile ogólna liczba pasażerów rośnie, o tyle nie dotyczy to tych najcenniejszych dla lotnisk i przewoźników – tych, którzy się przesiadają. Niestety, wszystko wskazuje, że te zmiany najprawdopodobniej już z nami pozostaną – mówi Oliver Jankovec, dyrektor generalny Airport Council International Europe (ACI Europe), organizacji zrzeszającej ponad 600 lotnisk europejskich.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne