Kilka dni temu urząd opublikował listę technicznych zmian w amerykańskich samolotach, jakie należy wprowadzić przez wznowieniem ich eksploatacji, następnie należy przystosować je do lotów po długim parkowaniu i przeprowadzić dodatkowe szkolenie pilotów. — A po uzyskaniu dodatkowej zgody na używanie tych samolotów spodziewamy się, że linie lotnicze wznowią komercyjne loty tej floty pod koniec tego roku albo na początku przyszłego i zaczną znów odbierać nowe -- powiedziała Yang Zhenmei.

Nie chciała powiedzieć nic na temat zakazu korzystania przez te samoloty z chińskiego obszaru powietrznego, co uniemożliwiło zagranicznym przewoźnikom latanie tymi samolotami do Chin.

Większa niepewność dotyczy samolotu C919 produkowanego przez chińskie przedsiębiorstwo COMAC. Ten przyszły rywal maszyn Airbusa i Boeinga wykonał dotąd tylko 34 loty próbne z zaplanowanych na certyfikację 276 — poinformowała Yang.